Hlavní obsah
Lidé a společnost

S bolavými zuby k lékaři: Arogantní sestra, naštvaná lékařka a o pár tisíc chudší pacient

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Bolest zubů jednou za čas postihne každého z nás. O to horší je to, když se na vás v ordinaci dívají jako na otravu, který si zase něco vymýšlí.

Článek

Pravidelná zubní prevence je snad pro každého z nás samozřejmost. Jenže někdy ani to nestačí a nějaká ta bolest se může objevit. Proto se také všichni s velkou důvěrou vydáváme ke svému zubnímu lékaři a těšíme se na to, až se nám uleví. O to horší je pak střet s realitou, kdy zubař i jeho tým se tváří jako bůh pomsty a vy musíte několik hodin zůstat sedět v čekárně. Jakoby to snad ti lékaři dělali naschvál, nebo proč to tak je? Vždyť všude je napsané, že akutní případ má přednost.

Seděla jsem 4 hodiny v čekárně

Volala jsem ráno do ordinace, zda mohu přijít, že mě hrozně rozbolel zub a otekla mi celá tvář. Sestřička mi řekla, ať přijdu, ale že budu čekat. Když jsem dorazila a zazvonila, otevřela mi naštvaná recepční, která se mě zeptala, co chci. Tak jsem jí řekla, že mě hrozně bolí zub, a že jsem ráno volala. „Tak si sedněte a počkejte si, ale bude to trvat dlouho,“ dozvěděla jsem se. Ale já si počkám, bolí to tak dlouho, že mě nějaká hodina nevytrhne. Jenže z toho čekání to byly nekonečně dlouhé čtyři hodiny.

Když jsem se slušně zeptala, jak dlouho asi ještě budu čekat, sestra mně odvětila, že mají plno práce a musím vydržet. Slušně a taktně jsem upozornila na to, že mě to opravdu bolí. „Když jste vydržela doteď, tak to ještě chvíli zvládnete,“ řekla mi s cynickým úsměvem na tváři. Nestačila jsem se divit, ale budiž, asi měli dnes velmi náročný den. Já jsem se tedy poslušně posadila zpět do čekárny a čekala jsem, kdy konečně přijdu na řadu.

Ošetření mi vysálo celou peněženku

Po 4,5 hodinách jsem se konečně dostala na řadu. Doktorka mi udělala rentgen, zub odvrtala, dostala jsem bílou plombu, protože tmavá se prý nedává. Jednalo se o zadní zub, takže by mi černá plomba nevadila, ale dobře, bude to tedy hezčí. Pak mě poslala ještě na dentální hygienu, že prý je třeba vypracovat komplexní léčebný plán. Když jsem odcházela a objednávala se na další termín, recepční po mně chtěla 5600 korun!

Zůstala jsem stát jako opařená a po chvíli vzpamatování se jsem se zeptala, kolik co stálo. Bílá plomba byla za 2400 korun, komplexní plán za 1300 korun, dentální hygiena za 1300 korun a 600 korun stála pohotovostní péče. Zeptala jsem se, jaká pohotovostní péče, když jsem přišla v ordinačních hodinách. Dozvěděla jsem se, že na řadu jsem přišla po 15. hodině, a to se prý počítá jako příplatek po pracovní době. No pěkně děkuji, když jsem dorazila do ordinace po 10. hodině. Myslím si, že kdybych si došla raději večer na pohotovost, tak by mě to vyšlo levněji a možná bych se dočkala i lepšího přístupu. Lékař by měl lidem pomáhat a pochopit, že když je něco bolí, jsou naprosto zoufalí. Celý personál se však netvářil zrovna přívětivě a já doufám, že takovou akutní situaci nebudu muset už nikdy řešit.

Anketa

Potřebovali jste někdy akutní ošetření u svého zubaře?
ano
88,6 %
ne
11,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 931 čtenářů.

Zdroj článku: Autorský text a vlastní zkušenost

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz