Hlavní obsah
Umění a zábava

StarDance válcuje konkurenci: Sledovalo ho přes milion lidí, Zedníček na Nově pořádně ostrouhal

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Blogerka Terka

StarDance sestava

StarDance se vrátila na obrazovky a já musím říct, že jsem zvědavá jako malé dítě. Třináctka může být pro někoho nešťastné číslo, ale pro Českou televizi je to jackpot. První díl nové řady přilákal k obrazovkám neuvěřitelných 1,5 milionu diváků.

Článek

Upřímně, není to žádné překvapení. StarDance je prostě fenomén a já osobně si myslím, že za tím stojí kombinace několika faktorů. Zaprvé, kdo by nechtěl vidět své oblíbené celebrity, jak se potí na parketu v třpytivých kostýmech? A zadruhé, ta show má prostě šmrnc. Je to taková oáza pozitivní energie v moři každodenních starostí.

„StarDance je pro nás srdeční záležitost. Diváci ji milují a my jsme rádi, že jim můžeme nabídnout kvalitní zábavu,“ prozradil mi v rozhovoru před nedávnou dobou jeden z producentů show. A já mu věřím každé slovo. Ale pojďme se podívat na druhou stranu barikády.

Zatímco Česká televize si mne ruce, na Nově a Primě asi moc důvodů k oslavám nemají. Jejich pořady ve srovnání se StarDance vypadají jako chudí příbuzní na rodinné oslavě. Seriál Duch na Primě sice obsadil druhé místo, ale s odstupem téměř milionu diváků. To už je rozdíl, který se nedá přehlédnout ani s růžovými brýlemi. Prima může být alespoň částečně v klidu. Jejich Duch sice ztratil nějaké ty diváky, ale nezdá se, že by je všechny odlákala StarDance.

Spíš to vypadá, že diváci těchto dvou pořadů tvoří odlišné skupiny. Což je vlastně docela zajímavé - ukazuje to, že i v době streamovacích služeb a nekonečných možností zábavy si lidé stále najdou cestu k tradičním televizním formátům. A co Nova? Ta vsadila na improvizační show Možné je všechno! s Pavlem Zedníčkem. Bohužel pro ni, diváci asi usoudili, že možné není úplně všechno, a pořad se propadl až na 300 tisíc diváků.

Upřímně, mám Pavla Zedníčka ráda, ale tenhle formát mi přijde trochu jako pokus o resuscitaci něčeho, co už dávno odešlo do televizního nebe. „Sledovanost nových formátů často kolísá. Věříme, že si pořad najde své diváky,“ tvrdí Nova. Já bych ale řekla, že tady bude potřeba víc než jen víra. Možná by stálo za to zamyslet se nad tím, co diváci opravdu chtějí.

Co z toho všeho plyne? Podle mě je to jasné - StarDance prostě umí. Je to show, která spojuje generace, nabízí zábavu i emoce, a hlavně - dává lidem důvod těšit se na sobotní večer. A v dnešní uspěchané době je to něco, co má obrovskou hodnotu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz