Hlavní obsah

Uršula Kluková má tak nízký důchod, že nezaplatí ani nájem. Neví, co bude bez práce dělat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Autor: David Sedlecký – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=149371838

Populární herečka Uršula Kluková je aktivní od roku 1960 a ani ve svých 82 letech neplánuje odchod do ústraní. Stále působí jako členka Divadla Františka Ringo Čecha, kde ji diváci mohou vidět v oblíbeném představení Dívčí válka.

Článek

Na divadelních prknech ji udržuje nejen láska k divadlu, ale i finanční situace spojená s výší její penze. „S penzí vůbec nepočítám, protože pořád ještě pracuji. Jsem zvyklá utrácet málo, a tak s penězi nějak vyjdu. Dřív to ale šlo lépe. Na týden mně stačilo třeba i sto korun a vyžila jsem s tím. Teď ale šlo jídlo i další věci strašně nahoru. Pokud bych měla žít pouze z důchodu, bylo by to horší,“ řekla Uršula Kluková.

Uršula Kluková má hrozně malý důchod

Herečka Uršula Kluková započala svou hereckou kariéru jako dětská sestra v roce 1960. Po několika letech se rozhodla zkusit práci v oblasti herectví. V roce 1999, po 39 letech práce, odešla do penze se starobním důchodem ve výši 9 tisíc korun. Díky pravidelné valorizaci se její důchod během 24 let zvýšil na 17 tisíc korun.

Herečka Uršula Kluková nikdy netoužila po luxusu a nemá ve zvyku příliš utrácet. Místo cest k moři raději relaxuje v lese, a ani hory ji nelákají. „Zvykla jsem si. Do lázní jezdím jen tehdy, když mi je předepíše lékařka, a na dovolenou mířím v létě do Broumova. Radost ze života nacházím v přírodě, třeba když jdu s přáteli na houby,“ prozradila herečka.

Bez své práce by rozhodně nemohla vystačit z penězi

„Nedávno jsem navštívila farmářské trhy a zaujala mě malinová rajčata. Chtěla jsem zjistit, jak chutnají, a ani jsem se nepodívala na cenu. Koupila jsem si jedno o velikosti menšího pomeranče a stálo mě skoro 60 korun. Důchodci to dnes mají těžké, ale dokud budu pracovat, stěžovat si nebudu,“ uvedla.

Uršula Kluková dále přiznává, že k divadlu a herecké profesi chová celý život určitou lásku a takový rodinný vztah. Nicméně, kdyby měla možnost začít svůj život nanovo, hereckou kariéru by pravděpodobně nevolila a šla by do zdravotnictví.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz