Článek
Vánoce se blíží. Spolu s nimi přichází čas mediální kampaně a různých propagačních materiálů, které na tyto svátky upozorňují. V televizi se čím dál častěji objevují reklamy, které upozorňují na to, že brzy přijde Ježíšek. Pro mnoho z nás to znamená jedno, a to navození krásné atmosféry, která nás vrátí do dětských let. Jakmile vstoupíme do obchodních center, všude nalezneme vánoční výzdobu, dekorace a osvětlení. Městská náměstí brzy ozdobí stromky a budou se hrát koledy. To kouzlo nám nikdy nikdo nevezme. Ale zkazit nám něco náladu může, a to opravdu hodně.
Reklama nevhodná pro děti
V dnešní době by si velké firmy měly uvědomit, kdo jejich reklamy sleduje. Jsou to především děti, které se těší na Ježíška a věří, že jim přinese jejich vysněné dárky. Do toho T-Mobile vydá za mě naprosto nevhodnou reklamu, která místo toho, aby navozovala správnou atmosféru, je lehce vulgární a pro děti opravdu nevhodná. V reklamě se totiž muž, který zpívá velmi falešně, mimo jiné zabývá i sexuální tématikou. Padne zde věta: „Máma už chce vnoučata, na mou plodnost se mě ptá.“ Za mě osobně něco takového do reklamy na kouzelné Vánoce rozhodně nepatří. Jak to rodiče budou vysvětlovat dětem, které ještě sexuální tématice nerozumí?
T-Mobile tuto reklamu vydal s cílem, aby upozornil na to, jak je důležité rodinné spojení, které by na Vánoce mělo nastat. „Proto jsme se v kampani To opravdu důležité nás spojuje nejvíc rozhodli ukázat, jakou sílu může mít zdánlivě banální otázka Jsi šťastný?. Propojování lidí je podstatou našeho businessu, ale skutečné mezilidské vztahy jsou to, na čem nejvíce záleží.“ Za mě osobně nezáleží na naší plodnosti, ale na tom, zda jsme všichni zdraví, spokojení a pohromadě u rodinného stolu.
Na Slovensku protestují
Když jsem pročítala diskuze na sociálních sítích, zjistila jsem, že stejnou reklamu mají i na Slovensku. Tam ale okamžitě lidé začali protestovat a proti této reklamě se bouří. Lidé sepsali petici a požadují od tohoto mobilního operátora, aby reklamu okamžitě stáhl. Některým by stačilo, kdyby se slova o plodnosti smazala a někdo by nahradil falešného zpěváka, který se nedá poslouchat. Vzhledem k tomu, že rozstřesený a naprosto falešný hlas pohoršuje téměř každého druhého posluchače, když vidí tuto reklamu, přepínají televizi a vánoční nálada se jim ihned vytratí.
Myslím, že se všichni shodneme na tom, že tato reklama se opravdu nepovedla. S navozením vánoční atmosféry nemá nic společného. Co se však této komunikační společnosti povedlo, bylo rozdělit zákazníky na dva tábory a mnohým z nich vánoční atmosféru znechutit. Ptám se tedy, kde jsou ty krásné vánoční reklamy, například se zlatým prasátkem, které všechny pobavily a ještě dokázali děti připravit na Vánoce? Proč do Vánoc musíme zapojovat i sex?
Anketa
zdroje: Autorský text, úvaha autorky