Hlavní obsah

Aprílové příběhy 4. Vrbětice a Belingcat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Na internetu najdete všechno, pokud znáte, co a kde hledat. Jen časová a věcná pravdivost má problémy.

Článek

Skupina Bellingcat, vytvořená[BV1] z chytrých pozorovatelů a analytiků internetu, zabývající se ruskou špionáží, zveřejnila na základě časové shody dvojici ruských špionů ve Vrběticích v souvislosti se stejnou dvojicí pečující o Skripala (otrava Novičokem) v Británii i při jeho návštěvách Prahy na pozvání naší tajné služby. Skupina získala hodně podrobných údajů, ale místní údaje bylo třeba došetřit. Asi za rok v souvislostí s hromadným výhoštěním ruských diplomatů dostala naše vláda upozornění z Londýna. Problematika Vrbětic náhodou zasahovala do kompetence všech tří našich tajných služeb. Možná, že se naše služby spoléhaly na to, že ta druhá to řeší ve své kompetenci. V Londýně měli se Skripalem podobný problém včetně policie a váhali komu zprávu o Vrběticích poslat. Zpráva asi nebyla podrobnější než zveřejnil Bellingcat. Místo předání zprávy našim službám všichni šokovaní naši představitelé v televizním přenosu se předháněli ve sdělení co obsahuje „přísně tajná zpráva“ pro bezpečnostní výbor parlamentu. Zveřejněním místo předáním zprávy našim službám značně omezili další činnost zpravodajských služeb. Nakonec zbyla k došetření špionážní aféry policie. Vzpomínám na televizní snímky oči pani Černochové a sdělení pana Babiše. Chyba vedení bezpečnostního výboru se nedala napravit. Třeba v Londýně to také považovali za čerstvou zprávu. Sledování internetu jako zdroje zpravodajských zpráv u nás asi tehdy nebylo.

Trochu veselejší z londýnského metra. Na stěně vozu byla malá tabulka: Když vyřešíte všechny tři slovní příklady než vystoupíte, tak zavolejte na telefonní číslo: ,,,,,, Protože jsem je vyřešil, tak jsem zavolal a stal se kandidátem na šifréra britské tajné služby. Vedl jsem si docela dobře, než jsem dostal rozšifrovat text dětské říkanky z mateřské školky. Pro nezasvěcené, tak se ověřuje snadno národnost. Do té doby jsem byl Angličan, jak jsem v paranormálním pokusu zvládl. Na mateřskou školku jsem nebyl připraven a ani náročné Iluze jsem po drátě neuměl. V Praze jsem se nechlubil.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám