Hlavní obsah
Lidé a společnost

Šestý smysl v praxi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Před raním probuzením jsem v dubnu 1954 měl krátký prognostický sen. Ve školní laboratoři v prvém patře se propadla podlaha před tabulí a pod předními laboratorními pracovními stoly studentů včetně mého stolu do spodní laboratoře.

Článek

Protože jsem znal své prognostické schopnosti, šel jsem se po příchodu do školy podívat do postižené laboratoře v 1. patře. Našel jsem jen u kousku asi 0,5 m dlouhé podlahové lišty její odchlípení od zdi a nepatrný pokles, méně než 1 mm. Ředitel školy se 750 studenty byl překvapen oznámením maturanta, že hrozí v blízké době propad podlahy a ohrožení zdraví studentů. Ani ředitel chemické části školy ani vedoucí laborant nejásali. Požádal jsem, abych mohl v ohrožených stolech vyklidit přístroje, chemické sklo a chemikálie. Asi za ½ hodiny s jedním spolužákem jsme vyklidili ohroženou část pracoviště a uzavřeli laboratoř. Ředitel váhal, ale mimořádná pedagogická porada doporučila učebny uzavřít. Výuka, která měla za dvě hodiny v laboratoři proběhnout, byla zastavena, žáci zůstali ve třídě, podobně i z laboratoře v přízemí. Do rána se nic nedělo, žáci dopoledne opět zůstali ve třídě. Laboratoře byly na druhé straně školního dvora v samostatné budově a z oken na chodbě školy byl dobrý výhled na velká okna ohrožených laboratoří. Teprve třetí den před koncem velké přestávky, když chodby byly plné studentů se ozvalo dunění a za okny spodní laboratoře bylo vidět množství zvířeného prachu a pohybujícího se vedoucího laboranta. Dovolil vyklidit horní stoly, ale nevěřil mé předpovědi, ani nevyklidil spodní stoly. Byl jediným zraněným s vykloubeným ramenem a nalomenou rukou. Propadly se jen vyklízené stoly s podlahou před tabulí, další zůstaly na svých místech. Protože se propadl komunikační prostor u dveří laboratoří, počet zasažených, zraněných studentů mohl převýšit deset v každém podlaží. Zároveň čas pádu ve velké přestávce připomínal režijní úpravu, aby ho vidělo několik set žáků. Proto si ředitel několika průmyslových škol vymyslel, že jsem to připravil a při maturitě dosáhl toho, že maturitní komise mi neudělila vyznamenání, které výsledku zkoušek odpovídalo. Dokonce mi naznačil, že mohu být rád, že jsem vůbec odmaturoval. Díra v podlaze za padesát hodin po ohlášení bohužel neumožňuje pochybnosti o šestém smyslu, ale nezabrání postihu experimentátora místo poděkování. To nebyla moje první ani poslední predikce s podobnou odměnou. Ani nikdo se nevyslovil, tím méně napsal o záchraně životů žáků. Událost vyšetřovala policie i stavební úřad. Nosný trám byl v minulosti narušen chemickými látkami. Bylo mi 19 let a moje včasné varování zachraňovalo dalších 60 let s obvyklou snahou představitelů státní moci vše před veřejností utajit. Jen popírači šestého smyslu, kteří viděli, utrpěli ujmu své psychiky.

Můj pěstovaný smysl bezděčného pozorování (používání všech receptorů) si mohl všimnout nepatrného poklesu podlahy v laboratoři už předchozí týden.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám