Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bohužel, škola člověka na život nepřipraví, i když by mohla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock.com

Ve škole by se děti mohly učit daleko více užitečných schopností, které by je připravily na skutečný život. Místo toho jsou zahlceni množstvím informací bez praktického využití.

Článek

Když se ohlédnu zpět na čas strávený ve škole, musím říct že mě na život příliš nepřipravila. Místo geografických znalostí a názvů všemožných živočichů bych se raději naučil psát daňové přiznání, základy účetnictví nebo například finanční gramotnost. Jde o schopnosti a dovednosti, které se člověk v průběhu života musí naučit sám, ale kdyby s nimi byl obeznámen již na začátku svého dospělého života, dost by mu to žití ulehčilo a také by se dost možná vyvaroval některých chyb a přešlapů. Alespoň tak usuzuji z vlastních zkušeností, ale myslím, že to dá rozum.

Samozřejmě nás spoustu užitečných schopností mohou naučit rodiče a školy ani nemohou mít kapacitu na to suplovat rodičovskou výchovu, přesto však nechápu, proč se ve školách učí věci, které je sice dobré vědět, ale v životě nám jsou téměř k ničemu. Také si myslím, že by nebylo od věci upřednostnit předměty, které člověk v životě využije, jako je angličtina, matematika nebo čeština, přidat předměty, které by člověka naučili výše zmíněné schopnosti a upozadit předměty, které člověku v životě k velkému užitku nejsou.

Přestože v článku prezentuji svoje názory, chci, aby se opíraly o studie, a proto jsem vyhledal studii, která zkoumá efektivitu výuky finanční gramotnosti dětí na základních a středních školách v USA a Itálii. Téměř všechny metody, které studie zkoumala, vedly k nárůstu finančních vědomostí, k zlepšení finančních návýků, zvlášť co se týče úspor, a také změnu v postojích vůči financím a zvýšenému sebevědomí. Zejména u žáků středních škol se ukázalo, jak prospěšná může být výuka finanční gramotnosti, ale také se ukázalo to, že má výuka smysl i pro žáky základních škol.

Jsem přesvědčený, že kdybych se o finanční gramotnosti něco naučil už ve škole, vyvaroval bych se neuváženému chování, které mě při vstupu do dospělosti připravilo o nemalé peníze, a začal bych dříve šetřit či investovat. Problémem je, že mě problematika už tolik netrápí, jelikož dny ve škole mám už za sebou, a spousta lidí to má jistě stejně, alespoň do doby, než do školy zamíří jejich děti. Samozřejmě rodiče mohou vždycky vzít věci do vlastních rukou, a různé dovednosti děti naučit, ale ne každé dítě má oddaného rodiče, a myslím si, že by z výuky užitečných dovedností těžila celá společnost.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz