Článek
Pokud hledáte akcie, které mají potenciál přinést dlouhodobě vysoké výnosy, někdy se vyplatí začít v malém.
Například před deseti lety činila tržní kapitalizace společnosti Nvidia zhruba 8,3 miliardy dolarů. Dnes má společnost hodnotu zhruba 1,15 bilionu dolarů, což znamená, že investice 10 000 dolarů do akcií před deseti lety by dnes měla hodnotu téměř 1,4 milionu dolarů.
Pokud máte zajištěné finanční zázemí a máte k dispozici 10 000 dolarů na investici, přečtěte si přehled dvou slibných společností s tržní kapitalizací pod 5 miliard dolarů, které mají potenciál přinést v příštích 10 letech bohatství.
1. SentinelOne
Vzhledem k tomu, že pracovní procesy a každodenní komunikace se stále přesouvají do digitálních kanálů, poptávka po vysoce výkonných službách kybernetické bezpečnosti se bude jen zvyšovat. Vzhledem k tomu, že se digitálně přenáší a ukládá stále více cenných informací, mají špatní aktéři více podnětů k provádění útoků. Navíc vzestup technologií umělé inteligence (AI) usnadní kyberzločincům konstrukci a provádění narušení.
Společnost SentinelOne (S) pomáhá čelit tomuto nárůstu kybernetických bezpečnostních hrozeb a k jejich identifikaci a potlačení využívá vlastní technologie umělé inteligence. Software společnosti pomáhá chránit cloudové pracovní úlohy a koncový hardware, včetně počítačů, mobilních zařízení, serverů a zařízení internetu věcí - a poptávka po jejích službách rychle roste.
V prvním čtvrtletí vzrostly tržby společnosti SentinelOne meziročně o 70 % na 133,4 milionu USD. Na konci období vzrostla roční základna opakujících se příjmů společnosti na 563,6 milionu dolarů - o 75 % ve srovnání se stavem na konci předchozího roku.
Společnost specializující se na kybernetickou bezpečnost zaznamenává silný růst prodeje díky novým zákazníkům a rozšiřování vztahů s těmi, kteří již její software používají. Počet zákazníků společnosti SentinelOne vzrostl meziročně o 43 % a na konci prvního čtvrtletí dosáhl 10 680. Stávající klienti zvýšili své výdaje v průměru o více než 25 % ve srovnání s předchozím obdobím.
Společnost také zaznamenala výrazné zlepšení v oblasti marží, když její hrubá marže bez zohlednění GAAP (upravená) vzrostla na 75 % z 68 % v loňském prvním čtvrtletí. Společnost SentinelOne má také silnou rozvahu, neboť poslední vykazované čtvrtletí uzavřela s hotovostí a ekvivalenty v celkové výši 1,1 miliardy USD a nulovým dluhem. Softwarový specialista sice očekává, že roční růst tržeb se kvůli makro tlakům zpomalí na zhruba 41 %, ale to je stále zdravý růst a akcie mají po nedávném poklesu velký potenciál růstu.
S tržní kapitalizací 4,8 miliardy dolarů, silným růstem tržeb, zlepšujícími se maržemi, pevnými finančními základy a dlouhodobým poptávkovým větrem v zádech je SentinelOne středně velkým hráčem v oblasti kybernetické bezpečnosti, který by mohl časem přinést obrovské výhry.
2. PubMatic
Platforma společnosti PubMatic (PUBM) automatizuje nákupy a umístění digitální reklamy, což inzerentům umožňuje umístit jejich obsah před vnímavé publikum a maximálně využít peníze, které na kampaň vyčlenili. Ačkoli ocenění společnosti krátce po primární nabídce akcií v prosinci 2020 vystřelilo na zhruba 3,2 miliardy dolarů, její tržní kapitalizace byla rozdrcena makroekonomickými a oborovými tlaky.
Digitální reklamní průmysl je obzvláště citlivý na ekonomické změny. Když se makroekonomické podmínky zhorší, společnosti v zájmu úspor snižují rozpočty na reklamu. Marketing také bývá méně účinný, když se peněženky zpřísní, což dává podnikům další důvod k omezení výdajů.
Stejně jako mnoho dalších společností v oblasti digitální reklamy zaznamenala společnost PubMatic výrazný pokles ocenění v souvislosti s makroekonomickými a odvětvovými překážkami. Vzhledem k tomu, že cena akcií společnosti klesla oproti svému maximu zhruba o 72 %, může se nákup a držení akcií před oživením trhu s digitálními reklamami velmi vyplatit.
Zatímco odvětví digitální reklamy bylo v poslední době pod velkým tlakem, společnost PubMatic opět zaznamenala růst tržeb - i když poměrně pomalým tempem. Tržby v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 2 % a dosáhly 54,6 milionu dolarů, k čemuž přispěl 13% nárůst tržeb v oblasti vícekanálového videa. Společnost zůstala zisková i na očištěném základě, ačkoli zisk na akcii v prvním čtvrtletí klesl zhruba o 86 % oproti předchozímu období.
Společnost PubMatic očekává, že i vzhledem k nepříznivým podmínkám v odvětví dosáhne v letošním roce zhruba stejného volného peněžního toku, který v roce 2022 vygenerovala ve výši 38,3 milionu USD. Společnost ukazuje, že se dokáže přizpůsobit hubeným časům a pokračovat v růstu nákladově efektivním způsobem.
Díky prokazatelným výsledkům v oblasti programatické reklamy se společnost jeví jako chytrá sázka na oživení reklamního trhu. Velké výprodeje stlačily tržní kapitalizaci společnosti PubMatic na přibližně 1 miliardu dolarů a její akcie by mohly zaznamenat výbušnou výkonnost ve spojení s oživením a návratem k silnějšímu růstu odvětví digitální reklamy.