Hlavní obsah

Která společnost z těchto nových IPO je lepší koupí: Instacart nebo Arm?

Foto: Unsplash.com

Která společnost z těchto dvou je dnes lepší koupí

Článek

V průběhu let lákají primární veřejné nabídky akcií (IPO) investory příslibem významného finančního zisku při nákupu akcií v počátečních fázích jejich růstu. Je však velmi důležité si uvědomit, že vysoká počáteční cena může akcie připravit o pokles, a to i ty, u nichž se očekává vysoká perspektiva růstu. Příkladem jsou nedávno debutující veřejné akcie: Arm Holdings (ARM) a Instacart (CART). Oběma se při představení nepodařilo vyletět vzhůru, ale vykazují výrazné růstové příležitosti. Klíčová otázka pro investory tedy zní: „Která společnost z těchto dvou je dnes lepší koupí?“.

Růst trhu polovodičů tvoří kořeny atraktivity společnosti Arm. Vzhledem k tomu, že se svět stále více připojuje ke cloudu, roste poptávka po špičkových technologiích a čipech, což staví společnost Arm, hlavního hráče v oblasti návrhu čipů, do slibné pozice. Obchodní model společnosti Arm spočívá v poskytování licencí na návrhy čipů různým společnostem, což následně stimuluje stálé a rostoucí příjmy. Dominantní postavení společnosti Arm dokládá fakt, že drží téměř 50 % podílu na trhu s návrhy polovodičů.

Takováto autoritativní pozice poskytuje společnosti Arm široký příkop, nebo jednodušeji řečeno, významnou konkurenční výhodu. Přitažlivost společnosti Arm dále zvyšují její zajímavé vyhlídky na růst v oblasti umělé inteligence (AI), což ji staví na cestu k výraznému růstu v budoucnosti. Stojí za zmínku, že společnost Arm je již nyní ziskovým podnikem. Za fiskální rok končící 31. března vykázala čistý zisk ve výši 524 milionů dolarů, což bylo 20 % jejích příjmů ve výši 2,7 miliardy dolarů.

Přesuneme-li pozornost na Instacart, společnost, která byla ústředním prvkem prudkého nárůstu popularity v oblasti doručování potravin uprostřed pandemie. Společnost Instacart, která se vyvinula z pouhého doručování potravin a pokrývá širší spektrum zboží, také pokračuje ve zkoumání nových možností růstu. Nedávno vstoupil do oblasti péče o seniory díky partnerství se společností Alignment Healthcare. Následně bude nabízet plány Medicare Advantage, které zahrnují služby rozvozu potravin pro seniory.

Instacart již vykázal působivý růst, když se v první polovině letošního roku pochlubil meziročním nárůstem tržeb o 31 % na téměř 1,5 miliardy dolarů. To kontrastuje se stabilními příjmy společnosti Arm ve stejném období. Dalším důležitým faktorem je skutečnost, že Instacart je také ziskový – v posledních dvou čtvrtletích vykázal čistý zisk 242 milionů dolarů. Současná cena společnosti Instacart na úrovni skromného 2násobku tržeb a 17násobku budoucích zisků z ní činí levný nákup ve srovnání s drahou společností Arm, jejíž cena je 21násobek tržeb a 56násobek budoucích zisků.

Po zvážení všech možností se zdá, že jak Arm, tak Instacart představují značná rizika. Dominantní postavení společnosti Arm je spojeno s vysokou cenou a výrazný růst tržeb vedený umělou inteligencí může trvat delší dobu. Na druhé straně Instacart sice rychle roste a má atraktivnější ocenění, ale je také vystaven tvrdé konkurenci.

Navzdory těsnému souboji by Arm mohl být o něco lepší koupí díky svému silnému moatu, který je náročné vytvořit a udržet. Ačkoli společnost Arm v současné době vykazuje spíše stabilní než vysoké hodnoty růstu, existuje potenciál pro budoucí zrychlení, zejména vzhledem k nevyužitým příležitostem v odvětví umělé inteligence. Doporučujeme však, aby investoři před investicí do kterékoli z těchto akcií provedli důkladnější průzkum a vyhledali finanční poradenství, aby se lépe orientovali v rizicích spojených se spěchem při IPO.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz