Hlavní obsah

Měli byste si v roce 2024 koupit akcie Pelotonu?

Foto: Unsplash.com

Nedávná trajektorie společnosti Peloton byla přinejmenším bouřlivá

Článek

Index Nasdaq Composite prožil rok 2023 na hvězdné vlně a během jednoho roku zaznamenal raketový nárůst o 43 %. Naopak mnoho akcií tuto tržní rallye promeškalo. Příkladem je společnost Peloton Interactive (PTON). Tato společnost zaměřená na propojený fitness zaznamenala za poslední rok prudký 23% pokles ceny akcií a vzhledem k tomu, že akcie do dnešního dne 2024 poklesly o dalších 5 %, vytrvalá série nedostatečné výkonnosti pokračuje. V důsledku toho mohou potenciální investoři hledající výhodné obchody považovat Peloton za životaschopnou příležitost.

Nedávná trajektorie společnosti Peloton byla přinejmenším bouřlivá. Před rokem 2020 a v prvních měsících pandemie společnost těžila z následků zdravotní krize a dosáhla fenomenálního úspěchu. Základna předplatitelů připojených fitness zařízení společnosti se vyšplhala ze 108 000 v roce 2017 na 1,1 milionu v roce 2020, zatímco tržby vzrostly z 219 milionů na 1,8 miliardy dolarů. Poté, co společnost v září 2019 provedla primární veřejnou nabídku akcií (IPO) za cenu 29 dolarů za akcii, se do ledna 2021 cena akcií vyšplhala na historické maximum přes 167 dolarů.

Příliš horlivá prognóza společnosti Peloton o trvalém větru v zádech vyvolaném pandemií však vyvrcholila nadměrným rozšířením podnikání. Stejně jako mnoho jiných podniků, které se těšily rychlému růstu, se společnost potýkala s klesající poptávkou, prudce klesajícími tržbami a rostoucími ztrátami po skončení pandemie. V roce 2022 nastoupil do funkce generálního ředitele Barry McCarthy s úkolem stabilizovat churavějící společnost.

McCarthyho bezprostřední cíl čítal zlepšení finančního zdraví společnosti. K jeho zásluhám patří, že v tomto směru učinil pokroky. V posledním čtvrtletí – prvním fiskálního roku 2024 končícím 30. září – se společnosti podařilo snížit čistou ztrátu na 159 milionů dolarů, což je výrazné zlepšení oproti ohromující ztrátě 409 milionů dolarů vykázané ve stejném období loňského roku.

Přesto se vedení společnosti stále nedaří stimulovat poptávku po produktech a službách společnosti Peloton. Společnost vykázala 3% meziroční pokles tržeb, které se v současné době nacházejí výrazně pod pandemickými maximy. Pokles vykázala i základna předplatitelů připojených fitness a členů placených aplikací.

V reakci na to vedení společnosti vytvořilo strategické aliance se společnostmi Lululemon Athletica a TikTok v naději, že se podaří získat novou poptávku, která by mohla potenciálně podpořit finanční výsledky společnosti Peloton. Plody těchto partnerství se však projeví až za nějaký čas, pokud vůbec. Vedení společnosti ve svém výhledu předpokládá, že v tomto fiskálním roce dojde k 2% poklesu tržeb, což zčásti přičítá nejisté ekonomické situaci.

Nákup společnosti, která neustále zaznamenává pokles tržeb a trvalé ztráty, vnáší do investičního portfolia finanční riziko. McCarthy prokázal svou kompetenci při snižování ztrát. Kdy však dojde k trvalé ziskovosti společnosti Peloton, je v tuto chvíli pouhou domněnkou.

Dosavadní bouřlivá dráha společnosti Peloton je dojemným svědectvím o tom, jak obtížné je zajistit trvalý úspěch v odvětví fitness. Trh je přesycen konkurencí výrobců vybavení, tvůrců fitness obsahu a tradičních posiloven, což pro společnost Peloton znamená těžký úkol odlišit se.

Je důvodem k obavám, že se společnosti a jejímu vedení zatím nedaří vytvořit si jasně definovanou identitu. Neustálé změny strategie – soustředění se více na software než na hardware a časté úpravy strategie digitálních aplikací a oznamování různých partnerství, která mají vzbudit zájem zákazníků – svědčí o nejistém vedení u kormidla.

Akcie Pelotonu se oprávněně obchodují tak levně. Standardní rada Benchmarku pro investory zní: držte se stranou, dokud se vedení nedá dohromady a neobnoví růst a ziskovost podniku. Rozumné investování totiž vyžaduje trpělivost a moudrost, aby bylo možné rozlišit výhodnou koupi od riskantního podniku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz