Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty SK: Allatra na Velké Domaši

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: České sekty a sekty v ČR

S Kubou na lovu sekt

Ahoj, jmenuji se Martin Čičo, jsem student policejní akademie a poslední rok zkoumám sekty na Slovensku. Povím vám příběh o tom, jak jsem našel tajné sídlo Allatry na Slovensku.

Článek

Sektu Allatra jsem znal z médií už několik měsíců, blíže jsem se jí začal věnovat až v září minulého roku. Věděl jsem, že se jí zabývá můj kamarád Jakub, ale já jsem se dosud věnoval jiným sektám.

AllatRu jsem poznal jako proruskou sektu, která šíří konspirace a dezinformace a považuje Putina za spasitele světa. Četl jsem o nich zprávy na internetu a postupně jsem si začal všímat billboardů v Bratislavě. Nejvíce mě zasáhla zpráva pocházející z rozhovoru pana religionisty Ludvíka, který napsal, že Igor Danilov, vedoucí AllatRy se skrývá na Slovensku. Tehdy jsem pochopil, že Allatra je hlavně slovenský problém.

Igor Danilov je dlouhodobě hledaný na Ukrajině. To, že si pro svůj úkryt vybral Slovensko mě překvapilo, protože přibližně v polovině května 2023 napsala policie na své Facebookové stránce varování před Allatra neboli Tvůrčí společností na Slovensku a koncem května pan Ludvík v rozhovoru pro média řekl, že ví téměř přesně, kde se Igor Danilov na Slovensku nachází. Přišlo mi zvláštní, že pan Ludvík v rozhovoru neuvedl, zda policii ohledně možného pobytu Danilova informoval. Zároveň mi ještě v té době přišlo, že Allatra je aktivnější v Česku než na Slovensku. Všechny tyto informace jsem se dozvěděl přibližně v říjnu. Začal jsem se proto o AllatRu a její slovenské vedoucí zajímat více.

Přibližně v polovině října mě poprosil Jakub, jestli bych nezkusil vypátrat lokalitu některých fotek a objektů na nich. Zeptal jsem se kamarádů na Facebooku a přišlo jim, že hledané objekty, vodní plocha a příroda by se mohly nacházet v okolí města, které označil pan Ludvík. Jakub se proto koncem října vydal pátrat společně s Wizzorym na Slovensko, ale nebyli úspěšní. Prošli obě hlavní vodní plochy poblíž Dolního Kubína, ale nepodařilo se jim najít dům, ve kterém by měl bydlet proruský guru. Vycházeli přitom z videí a videoklipu Nebeských ptáčků, Danilových sexuálních otrokyň, které s ním bydlí a pravidelně vystupují po jeho boku ve videích na Youtube.

Nastudoval jsem si proto obrázky a videa, ze kterých vycházel Jakub. Všiml jsem si poznávací znamení z interiéru domu a jeho exteriéru. Dále jsem si nakreslil obrys mapy vodní plochy z videa a nejprve jsem si podrobně prošel Liptovskou Maru a Oravskou přehradu a zjistil jsem, proč se Jakubovi s Wizzorym na těchto lokalitách nepoštěstilo. Jednalo se o jiné jezero, které mohlo být kdekoliv, ale Slovensko bylo velmi pravděpodobné.

Na Slovensku jsem zkoumal MISU a další sekty, ale neměl jsem mnoho úspěchů. Osudným se mi stal dokumentární seriál na Netflixu Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer. Jak vysvětluje název, parta obyčejných lidí z celého světa se spojí aby vypátrala anonymního člověka, který na internetu provokačně zavěšuje videa ve kterých zabíjí kočky. Podstatou úspěšného pátrání bylo vedle taktických možností jak využít aktuální digitální nástroje a možnosti internetu hlavně odhodlání zúčastněných osob, protože jen to spojilo sobě navzájem neznámé lidi, aby společně vedli hon na psychopatického vraha. Toto odhodlání zůstalo nakonec jen jádru skupiny, kterou tvořilo pár cílevědomých jednotlivců a dovedlo je do úspěšného konce. Byli to oni, kdo našli internetového vraha a díky nim i dlouho bezradná policie. Seriál se mi stal impulsem a přivedl mě k pochopení, že i já Martin Čičo, můžu dokázat podobně obdivuhodný čin. Uvěřil jsem tomu plně. Mojí motivací bylo pomoci ochránit Slovensko před šílenými proruskými dezinformacemi, kterými Danilov a jeho skupina dlouhodobě zamořuje nejen Česko a Slovensko ale také Ameriku, Afriku, zbytek Evropy atp.

Prohlédl jsem si proto během několika hodin podrobně všechny vodní plochy Slovenska, ale na žádnou mi útržkovité detaily neseděly. Byl jsem zklamaný a na den jsem si dal odpočinek. Z netflixového seriálu jsem se naučil techniku, kdy jsem si vyexportoval všechna videa s podklady na snímky a postupně mi zbylo několik hlavních obrázků s nejdůležitějšími detaily. Jeden z detailních snímků ve vysoké kvalitě našel svoji shodu přes Google Lens. S tím mi pomohla moje kamarádka, za což jsem jí velmi vděčný. Identifikovali jsme jezero - je to Velká Domaše! Ihned jsem proklikal penziony v jeho okolí a k mému údivu jsem našel ten správný jen několik metrů od toho, který jsem zkoumal teprve před 3 dny. Už tehdy jsem byl tak blízko!

Věděli jsme, že bydlí v penzionu. Na Google mapách jsem poznal v jeho blízkosti tenisový kurt, na Bookingu jsem našel totožné interiéry jako ty z videí, stejně jako balkon na kterém natáčel Ptáček a identifikoval jsem i místo na kterém se natáčel klip u Domaši. Finálním potvrzením přišlo díky Google Streets, kde jsem našel i příjezdovou cestu, ze které jsem znal některé záběry v klipu.

Byl jsem šťastný. Sektám jsem se začal věnovat teprve nedávno a život chtěl, abych našel inspiraci v seriálu od Netflixu a abych se naučil, že dokážu skutky, které jsou velké a které druzí nedokázali.

Koncem listopadu 2023 jsem našel místo, kam chodí Igor Danilov za svými Nebeskými ptáčky. V únoru 2024 reportérka RTVS vypátrala, že na oba domy jím využívané dostává od začátku války na Ukrajině příspěvky na ubytování, které přesáhly částku 400 000 €. Skandál. Slovensko platilo ubytování hledanému člověku, jeho harému a dalším vedoucím sekty, která podvrací demokratické ukotvení mnoha států světa a fanaticky šíří strach skrze dezinformace a celkově funguje jako trollí farma s orgiastickým jádrem. Platili jsme ubytování těmto lidem, ale nikdo je nepoznal a nikdo nevěděl, že jsou to oni. Ale ani to nebyla pravda. Na den přesně 5 měsíců poté, co jsem objevil Danilovo hnízdo, jsem našel článek z Deníku N, ve kterém Danilova dcera společně s jednou jeho sexuální otrokyní popsali přesně, kde bydlí. Článek byl přes dva roky starý – vznikl jen měsíc a půl po začátku války na Ukrajině. Článek obsahuje fotky Danilova domu z Ukrajiny a vypátral jsem také, že jedna z jeho otrokyň má v registru firem zapsaný podíl v jejich firmě na adrese u Domaše. Skutečně po celou dobu nikdo netušil, kde se tito lidé na Slovensku nacházejí? Skutečně je nikdo nehledal, když Ukrajinci tvrdili, že uprchli z Ukrajiny nelegálně a policie před nimi varovala? Skutečně nikdo nevěděl, kdo jsou tito lidé zač, když jim dlouhodobě byly vypláceny příspěvky na ubytování? A není úkolem médií prověřovat si, s kým dělají rozhovor a komu nabízejí mediální prostor? Odpověď nechám na vás.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz