Hlavní obsah
Názory a úvahy

Influenceři: pijavice internetu, které je potřeba bojkotovat

Foto: ChatGPT

Pamatujete na šmejdy, co důchodcům prodávali hrnce za deset tisíc? Teď mají iPhone, stovky tisíc sledujících – a říkáme jim influenceři. Prodávají vám to samé. Předražený odpad, pocit, že bez jejich super nabídky nemůžete fungovat.

Článek

Všechno je falešné

Na Instagramu vidíte dokonalé tělo, usměvavou tvář, snídani na Bali a hashtag #blessed. Ve skutečnosti to znamená dvě hodiny v aplikaci na úpravu fotek, pronajatý byt jen na focení a partnera, který to celé fotí s kyselým výrazem.

„Autentické“ příběhy jsou připravené PR agenturou. Fotka „bez make-upu“ má ve skutečnosti tři filtry. Dokonce i jejich problémy jsou pečlivě vybrané – dost smutné na to, aby působily lidsky, ale ne tak, aby vás odradily od nákupu krému za 1 200 Kč.

Prodávají řešení na problém, který neexistuje.

Marketingová taktika století:

1. Vytvoř v lidech pocit, že jim něco chybí.

2. Prodávej jim řešení, které nepotřebují.

3. Přidej slevový kód, aby měli pocit, že „vyhráli“.


Influenceři jsou v tomhle mistři. „Bez tohohle pudru bude vaše pleť vypadat hrozně.“ – Překlad: Chci tě vyděsit, abys mi dal/a prachy.

Závislí na pozornosti

Influenceři nejsou podnikatelé. Jsou feťáci na dopaminu. Každý like je jejich denní dávka. Každý komentář je potvrzení, že existují.
Kdyby jim přes noc zmizely sociální sítě, většina z nich by nebyla schopná vydělat ani na rohlík. Protože fyzictější a reálnější prací si oni přece ručičky nezamažou.

Luxus na splátky

Kolikrát jste slyšeli: „Já jsem si na to vydřela sama“?

  • půjčka
  • barterová smlouva (luxusní kabelka výměnou za 10 fotek)
  • leasing na auto, které „je jejich“

Proč je to problém pro všechny

Influenceři nejsou jen trapná show pro pár sledujících. Jsou kulturní fenomén, který přetváří hodnoty:

Mladí lidé chtějí být influenceři místo lékařů, inženýrů nebo učitelů.

Úspěch už se neměří tím, co umíš, ale kolik máš followerů.

Povrchnost se stala normou.

Výsledkem je generace, která věří, že život je o filtrech, spolupráci se značkami a o počtu sledujících.

Vypněte je.

Influenceři nejsou budoucnost marketingu. Jsou mor, který už nakazil celý internet. A jediný lék?

Přestaňte je sledovat.
Přestaňte je normalizovat dětem.
Přestaňte jim platit.
Přestaňte jim věřit.

Protože dokud budou mít publikum, budou mít moc. A dokud budou mít moc, budou prodávat další hrnce za deset tisíc – akorát tentokrát budou z růžového plastu a s filtrem „Valencia“.

Influenceři nemají morální kompas. Marek Valášek zvaný Datel prodává sázková „poradenství“ - přeloženo, vábí lidi ke gamblingu, a vydělává z jejích ztrát.

Adam Kajumi je moderní pasák zneužívající své pozici nad dívkami z Only Fans.

A x influencerek se vám bude snažit prodat vitamíny, pilulky, po kterých zhubnete, narostou vám prsa, a kdoví co vše ještě. Jsou to jen lži. Předražené nic, který jim zaplatí dovolenou, ale vám zbytečně vysype peněženku.

Zdroje:

Tik Tok, Instagram

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz