Hlavní obsah
Lidé a společnost

Napište mi to do emailu aneb Když nemáte zájem o danou informaci/produkt

Foto: rawpixel.com, www.freepik.com

Známe to snad úplně všichni, když nám jsou nabízeny nové věci, nebo nám chce dotyčný člověk povědět něco, o co v danou chvíli nemáme zájem. Anebo alespoň pro tuto chvíli nemáme čas. Jak taktně naznačit, že nyní není vhodná chvíle?

Článek

Ne všichni mají čas

Ne každý samozřejmě tuto taktiku používá proto, že nemá o danou nabídku zájem. Pravdou pak je, že si o nabídce pročte nějaké informace a pokud ho zaujme, na nabídku se ozve. Takových lidí je ale málo. Ovšem na druhou stranu, také nikdo neřekl, že v případě nezájmu se na nabídku ozve stejně a jen zdvořile odmítne.

Pokud nabízející uvidí, že by vás daná věc mohla nadchnout, ale musely by být změněny podmínky, za kterých je možné ji poskytnout, bude se snažit udělat cokoliv proto, abyste nabídku přijali. Už jen fakt, že zmíníte např. ,,Uvažoval/a bych o tom, kdyby….“, to je napůl vyhráno.

Ovšem takovéto věty jsou spíš pro taktní přijetí nabízené věci. A jaké jsou ty, u kterých dotyčný bude vědět, že nemá moc smysl dělat si naděje, že byste projevili zájem?

Jasné odmítnutí

Výstižnější už to být nemůže. Volající nabídne věc, vyzdvihne kvality produktu a doufá, že ve vás vyvolá zájem. Ti méně odolní zřejmě projeví zájem, kor když by se jim to opravdu hodilo do budoucna, ti více odolní rovnou sdělí, že děkují za nabídku, ale nemají zájem.

Samozřejmě, že ne vždy po sdělení: ,,Děkuji, nemám zájem,“ budete mít klid. Hlavně, když to řeknete hned po prvních dvou větách, kdy se může volající bránit, že vám ještě o produktu nesdělil všechno. Jsou tací, kteří i po takovém sdělení ještě v klidu jednou zopakují, že nemají zájem. Pokud je jim stále daná věc nabízena, jednoduše hovor ukončí, ti s větší zdvořilostí řeknou ,,Na shledanou“.

Foto: skladování, www.frepik.com

Naštvaný telefonující

Tohle většinou zabere, i když možná se ještě jednou pokusí vám zavolat.

Zpovídání ze strany volaného

Známá měla i taktiku, že poté, co byla oslovena s nabídkou prodeje produktu, začala vyzvídat na volajícím, odkud vzal její číslo a rázně ho požádala, aby si ho vymazal z případné databáze. Následovalo sdělení o tom, že se nepřeje v budoucnu být jimi kontaktována. Pokud by ji kontaktovali, pohrozila policií. No, řešení poněkud nestandardní, ale moc lidí jí pak už nevolalo.

Napište/Pošlete mi to do emailu

Věta, kterou spousta z nás používá, byť s úplně jiným úmyslem. Dostane se k vám několik informací od kolegy o určité záležitosti, na kterou ale nemáte úplně čas rozebrat ji a zjistit, zda byste se účastnili nebo něco z ní využili. Co teď? Kolega celý natěšený, že vám o ní poví vícero věcí.

Tak tedy taktně sdělíte, aby vám o celé záležitosti napsal informace do emailu. Jako poctivka později opravdu informace pročtete a odpovíte, ať už zájem máte nebo nemáte. Jiní však toto používají proto, aby navenek ukázali, že zájem mají, ale ve skutečnosti je to pro ně plýtvání časem, jen nechtějí urazit okamžitým odmítnutím.

Používáte často větu ,,Pošlete mi to do emailu“ se záměrem, že o danou věc nemáte zájem a jen nechcete dotyčného urazit? Nebo si později zaslané informace opravdu pročtete?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz