Hlavní obsah
Bydlení

Fenomén v odstraňování skvrn z oblečení a textilu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Coloniel

Žlučové mýdlo

Určitě se vám stalo, že jste si oblíbený kousek oblečení ušpinili a skvrna nešla vyprat. Existuje mnoho odstraňovačů skvrn poměrně drahých, ale přitom bez jistého výsledku. Proč se nedržet osvědčených rad?

Článek

Ačkoli doba pokročila, ne vždy je nutné zkoušet nové a nové věci, když ty staré dobře fungují a jsou mnohdy i levnější. To samé lze říct i o praní prádla.

Existuje mnoho pracích prostředků, změkčovačů na prádlo i přípravků na odstranění skvrn. Jak se v tom ale vyznat?

Můžete zkusit již vyzkoušené prostředky, rady a tipy našich babiček, obzvlášť pokud se se skvrnami na oblečení setkáváte často, tak jako já.

Mám osmiměsíční holčičku, takže se skvrnami potýkám dennodenně. Hlavně s těmi od ovoce, zeleniny, mléka a stolice.

Rovněž jsem nejprve zkoušela novodobé prostředky na chemické bázi a výsledek mě spíše zklamal. Až v jedné z maminkovských diskuzních fór jsem narazila na překvapivě tradiční, jednoduché, účinné a přitom levné řešení, kterým není nic jiného než žlučové mýdlo.

Stojí doslova pár desítek korun a opravdu funguje. Důležité je ho správně použít. Nejprve je nutné namočit oblečení a pak nanést na skvrnu. Je zapotřebí použít vlažnou nebo klidně i studenou vodu, aby správně účinkovalo. Poté jemně mnout, až se vytvoří pěna a skvrna začne pomalu mizet. Teprve poté vyprat v ruce či v pračce s běžným pracím prostředkem.

Existují různé druhy tohoto mýdla. Buď klasické tuhé (to mám osobně vyzkoušeno) nebo tekuté. Dále je nutné mýdlo nanést na skvrnu ještě před praním, jak jsem již uvedla. Pokud na skvrnu narazíte až po vyprání, tak to bude trvat o trochu déle, protože již bude skvrna zažraná uvnitř tkaniny. I tak lze ale mýdlo použít, ale skvrna nezmizí hned, nýbrž bude postupně slábnout s každým praním, až postupně vymizí.

Toto mýdlo se mi osvědčilo právě na skvrny od dětské výživy, stolice i na ublinknutí. Oblečení i pleny jsou jak nové bez nutnosti vyvařování.

Zkuste to, nic za to nedáte a budete určitě s výsledkem spokojení tak jako já. A na krev je ideálním trikem pouze studená voda bez jakékoli chemikálie a skvrna je pryč.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Skvrny na oblečení

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz