Článek
Kupovala jsem volně dostupné léky online, protože bydlím na vsi, kde není kamenná lékárna a chtěla jsem se v nemoci vyhnout cestování vlakem a MHD do nejbližšího města. Na webových stránkách deklarovali dodání do druhého dne do 12h, což samozřejmě nesplnili.
Jak to celé začalo
Máme tu opět podzim a příjemné letní teploty, které tu panovaly ještě koncem září jsou tytam. Prudce se ochladilo a tak už i já jsem pocítila první nachlazení. Vzhledem k tomu, že jsem na rodičovské dovolené a bydlím na vesnici, kde není žádná kamenná lékárna, rozhodla jsem se léky na nachlazení a vitamíny objednat on-line. Víc než cena mě tedy zajímala rychlost dodání. Navíc jsem měla ještě dárkovou poukázku, která šla použít jen v jednom e-shopu, takže volba byla jasná.
Tento obchod zpočátku nabízel pouze elektroniku a příslušenství k ní, ale v posledních letech se sortiment rozšířil i o drogerii, léky, hračky a další zboží. Navíc stále, i když už ne přímo v televizi, deklarují, že když stihnete objednat zboží do půlnoci, tak vám zboží provezou hned druhý den do 12h. A to se přesně pro tento případ hodilo. Ještě mi nějaké léky na nachlazení zbyly z minulé zimy, takže jsem měla i rezervu, kdyby to náhodou nestihli a přijely léky až za 2 dny.
Dne 30.9. 2025 jsem tedy udělala objednávku, zkontrolovala si dostupnost na skladě a garanci doručení. Léky na nachlazení logicky potřebujete co nejdříve a ne za týden, kdy už jste téměř zdraví. Vše bylo v pořádku, tak jsem při nákupu uplatnila platbu dárkovou kartou, abych rovnou zabila dvě mouchy jednou ranou, protože karta má taky omezenou platnost a potřebovala jsem ji dovyčerpat. Objednávky byla v pořádku přijata a předpokládaný termín doručení následující den do 12 h, přišel mi i potvrzovací e-mail, takže jsem byla v klidu.
Období nekonečných odkladů doručení
Následující den, tedy 1. 10. 2025, jsem šla dopoledne s malou na procházku a vzala jsem ji na hřiště, které je nedaleko boxu, kam měla dorazit zásilka, abych její vyzvednutí měla po cestě. Byly jsme na hřišti o něco déle, kdyby se řidič se zásilkami zpozdil. Nic se ale nedělo, tak jsme šly domů.
Chvilku na to, co jsme přišly domů mi přišla ve 13:12 od prodejce tato sms:
„Dobry den, mrzi nas to, ale pri prevozu doslo ke zpozdeni vasi objednavky 563068515 . Do 2 hodin se opet ozveme. Dekujeme za pochopeni.“
V tentýž okamžik mi přišel i e-mail, kde stálo v podstatě totéž, jen zde bylo také uvedeno, že objednávka je již na cestě, to z sms nebylo úplně patrné, doslovné znění e-mailu je níže:
„Vaše objednávka 563068515 už je na cestě, ale nebude připravena k vyzvednutí včas. Do 2 hodin vás budeme informovat o možnosti vyzvednutí nebo o novém termínu doručení.
Další informace pro vás zjišťujeme.
Omlouváme se a děkujeme za pochopení a trpělivost.“
Čekala jsem tedy na další sms a e-mail a sms mi přišla už ve 13:22 s následujícím zněním:
„Dobry den, omlouvame se, ale u objednavky 563068515 doslo ke zpozdeni. Novy predpokladany termin doruceni je 02.10. 12:00.“
Opět ve stejný okamžik mi přišel e-mail s velmi podobným zněním jako sms, akorát zde bylo uvedeno, že předpokládaný termín doručení je nejpozději 2.10.2025, takže jsem předpokládala, že snad toho 2.10. se už konečně dočkám, opět cituji další e-mail:
„Dobrý den, objednávka je již na cestě a děláme maximum, abychom ji doručili co nejdříve, ale některé situace ovlivnit nedokážeme.
Velmi nás to mrzí, ale objednávka nebude připravena k vyzvednutí včas. Předpokládaný termín doručení je nejpozději 02.10. 12:00.“
Jenže ani třetí den od objednání objednávka nedorazila a přišla jen další sms s novým datem doručení a bez jakéhokoliv bližšího vysvětlení:
„Dobry den, omlouvame se, ale u objednavky 563068515 doslo ke zpozdeni. Novy predpokladany termin doruceni je 03.10. 12:00.“
E-mail, který záhy přišel, zněl naprosto stejně jako předchozí den, takže už jsem slovo „nejpozději“ nebrala nijak vážně, opět si dovolím citovat.:
„Dobrý den, objednávka je již na cestě a děláme maximum, abychom ji doručili co nejdříve, ale některé situace ovlivnit nedokážeme.
Velmi nás to mrzí, ale objednávka nebude připravena k vyzvednutí včas. Předpokládaný termín doručení je nejpozději 03.10. 12:00.“
Už jsem začala být naštvaná, že jsem léky objednala z tohoto e-shopu, protože z jiného už bych to dávno mohla mít doma a za nižší cenu.
Kdybych objednávku platila kartou online nebo bankovním převodem, tak objednávku stornuji a počkám si na vrácení částky na účet. Jenže jsem to platila dárkovou kartou a bála jsem se, aby mi danou částku vrátili na dárkovou kartu správně a nemusela jsem řešit ještě toto a dohadovat se s nimi. Proto jsem to tedy nechala být a léky si samozřejmě koupila v kamenné lékárně osobně v nedalekém městě a čekala jsem, jak to bude pokračovat dál.
Samozřejmě ani 3. 10. 2025 se doručení nekonalo, což jste asi vytušili z mého nadpisu. Opět mi akorát přišla sms a e-mail ve stejném znění jako předešlé dny:
SMS:
„Dobry den, omlouvame se, ale u objednavky 563068515 doslo ke zpozdeni. Novy predpokladany termin doruceni je 04.10. 12:00.“
E-mail:
„Dobrý den, objednávka je již na cestě a děláme maximum, abychom ji doručili co nejdříve, ale některé situace ovlivnit nedokážeme.
Velmi nás to mrzí, ale objednávka nebude připravena k vyzvednutí včas. Předpokládaný termín doručení je nejpozději 04.10. 12:00.“
Rozuzlení
Konečně 4.10.2025 jsem se dočkala své objednávky. Konečně mi dorazila v 15:29 SMS, že si mám vyzvednout svou objednávku.
Nadšení ale netrvalo dlouho. Nejdříve jsem si všimla relativně krátké úložní doby. Nebyla totiž ani 24 h. Měla jsem si totiž objednávku vyzvednout do 5.10.2025 do 13:29.
To naštěstí e-mailem napravili, když úložní dobu prodloužili:
„Dobrý den, potvrzujeme prodloužení vyzvednutí objednávky 563068515 do úterý 07.10. 23:55.“
Potom, čeho jsem si všimla záhy, přišel druhý e-mail, který avizoval, že objednávka k vyzvednutí nebyla kompletní. Ze dvou produktů přišel pouze jeden:
„Dobrý den,
kontaktujeme Vás ohledně nedoručené objednávky č. 563068515.
Opravdu nás to mrzí, ale z nejasných důvodů se dopravci nepodařilo doručit Vaši objednávku kompletně.
Z tohoto důvodu jsme pro Vás vytvořili novou duplicitní objednávku 100760036 na nedoručený produkt Vitamín C GymBeam Vitamín C 1000 mg, 90 tablet.
Předpokládaný termín doručení nové objednávky je: 05.10.2025. Ostatní produkty jsou připravené k vyzvednutí. Objednávku je možné vyzvednout do 08.10.2025.
Ještě jednou se omlouváme za komplikace s doručením a budeme rádi, pokud nám i nadále zachováte svou přízeň.
V případě jakýchkoliv dalších přání nebo dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přejeme Vám hezký den.“
Takže chybějící produkt z objednávky 563068515 vymazali, částku dobropisovali na klientský účet a z něho částku použili na nově vytvořenou objednávku č. 100760036, která byla vytvořena na chybějící produkt a pod tímto číslem byl produkt odeslán do boxu:
„Dobrý den, vaši objednávku č. 100760036 jsme odeslali ze skladu.
Jakmile bude objednávka připravena k vyzvednutí, zašleme vám SMS, e-mail a notifikaci do aplikace.“
A tentýž den, tedy 5. 10. 2025 přišel v 10:19 poslední e-mail, který informoval, že i zbylý produkt je připraven k vyzvednutí:
„Vaše objednávka 100760036 právě dorazila do boxu.
Pro Vaše pohodlí upozorňujeme, že objednávka se nachází v nižší poloze (přibližně 40 cm).
Doporučujeme vzít si vlastní tašku. Většinu zboží nebalíme a doručujeme pouze v originálním balení.
K vyzvednutí do 6.10. 23:59.“
Zdárný konec
Tím tedy moje doručení dospělo do konce. Po 5 dnech od objednání jsem konečně obdržela celou objednávku.
Co mě zarazilo, že ani jednou mi nezavolal jejich zaměstnanec, aby se omluvil, vysvětlil celou situaci, komunikace i v takovém případě pouze e-mailem, sms a zprávami v aplikaci.
A že by je třeba napadlo dát za takové komplikace nějaký slevový kupón na další objednávku s neomezenou platností, aby nepřišli o svého zákazníka, o tom si taky můžete nechat zdát.
Závěrem
Nespoléhejte se na datum doručení, který e-shop avizuje u produktů na svých webových stránkách. Může to totiž dopadnout stejně jako u mě. I když je e-shop jednička na trhu, jeho služby se výrazně zhoršily. Od nebalení zásilek, které Vám přijdou do boxu, což znesnadňuje život jak řidičům, tak svým způsobem i zákazníkům, kteří musí u sebe nosit vlastní tašku, protože pokud by měli produktů víc, tak to nemají jak pobrat, až po nedodržení termínu dodání zásilek.
Co dalšího mě osobně mrzelo, že za celou dobu nebyl nikdo ochoten zavolat, aby vysvětlil lidsky, co se stalo a omluvil se. I nějaký slevový kupón bych v takovém případě očekávala jako omluvu. Nic z toho se ale nestalo.
Přitom vedení e-shopu nedochází to hlavní. Že pokud se takové situace dějí častěji, tak to vážně ohrožuje jejich business. Protože ceny nemají zrovna oproti konkurenci nejlevnější a většina lidí zde objednávala hlavně kvůli rychlosti doručení.
Zároveň mohl e-shop těžit z prodeje volně prodejných léků a doplňků jako 1. online lékárna, která by zaručovala doručení léků do 24 h. O žádné takové online lékárně, kde by Vám léky odeslali do 24 h nevím, ale možná mě opravíte, že už existuje. Škoda, že jejich hlavní výhodu takto lacino zazdili.
Zdroje
Článek byl sepsán na základě vlastní zkušenosti s nákupem v jednom velmi známém e-shopu s velmi širokým polem působnosti, který mj. prodává i volně prodejné léky.