Článek
Můžete prosím přiblížit aktuální stav projektu sportovní haly Jána Mahora a plánovaný harmonogram výstavby?
Aktuálně se v rámci projektu sportovní haly nacházíme ve fázi získání územního rozhodnutí. Dokumentace byla podána na stavební úřad a vydání rozhodnutí očekáváme zkraje roku 2025. V aktuálním harmonogramu předpokládáme začátek výstavby haly v polovině roku 2027, přičemž stavba potrvá do konce roku 2028 a otevření haly je plánováno na začátek roku 2029. Do celého procesu projektu však vstupuje mnoho činitelů, proto je možné, že se s harmonogramem bude dále pracovat.
Jakým způsobem bude zajištěno financování výstavby haly a jaký je odhadovaný rozpočet projektu?
Náklady na stavbu jsou oceňovány v každé fázi projektu, přičemž v aktuální fázi jsou odhadovány na částku 311 mil. Kč. Z hlediska financování výstavby bude usilováno o získání prostředků z dotačních programů, či příspěvku od Národní sportovní agentury a také budeme jednat o spolupráci na financování projektu s hlavním městem.
Které konkrétní sportovní aktivity hala podpoří a jak bude zajištěna její multifunkčnost?
Multifunkčnost haly spočívá ve vybudování sportovního hřiště, na kterém lze provozovat několik druhů sportu. Hřiště tak bude uzpůsobené pro hru házené, volejbalu, florbalu, basketbalu a futsalu. Vedle tohoto hřiště bude hala nabízet tři hřiště na badminton a dále i multifunkční cvičební sál pro kruhové tréninky, lekce jógy apod.
Bude hala přístupná i široké veřejnosti mimo školní výuku a tréninky sportovních klubů?
Ano, s přístupem veřejnosti je počítáno v době mimo tréninky sportovců, tedy v pozdějších odpoledních a večerních hodinách.
Jakým způsobem byla místní komunita a sportovní organizace zapojeny do plánování projektu?
Zástupci místních sportovců a sportovkyň, konkrétně badmintonistů a házenkářek, byli do projektu zapojeni od samotného začátku, jelikož jsem s nimi tehdy začal jednat o akutním nedostatku sportovišť, kde by mohly místní kluby trénovat. Členové sportovní komunity byli účastni jak při samotnému vzniku projektu, tak i v pozdějších fázích, především při návrhu samotné stavby, kdy s nimi byli konzultované dílčí návrhové vlastnosti projektu.
Co se plánuje ohledně dopravní dostupnosti a parkovacích kapacit v okolí haly?
Veškeré parkování bude vyřešeno uvnitř areálu. Vyšší počty přijíždějících můžeme očekávat pouze nárazově při pořádání sportovních turnajů, kdy se očekává vyšší koncentrace návštěvníků. I s tím se ale počítá, a i proto je počet míst pro parking vozidel uvnitř areálu navržený v dostatečných kapacitách, a to včetně stání pro minibusy.
Existuje strategie pro zajištění dlouhodobé udržitelnosti a provozních nákladů haly?
V současné chvíli se nacházíme ve fázi získání územního rozhodnutí. Energetickým konceptem budovy a provozními náklady stavby se budeme zabývat v následující fázi projektu, tedy ve stupni dokumentace pro povolení záměru, kdy se budeme detailně věnovat vnitřnímu fungování haly a udržitelnosti jejího provozu.
Děkuji za rozhovor