Článek
Předvolební kampaň hnutí ANO probíhá v podstatě nepřetržitě, jen v roce voleb přibývají u cest billboardy, ze kterých je člověku teskno. Bohužel ale fungují. Podle průzkumů se dokonce Babišovi daří získávat nové voliče i mezi mladými. V naprosté většině případů se jedná o lidi se základním vzděláním, nebo po vyučení. Na vysokoškoláky tiktokové tanečky Aleny Schillerové příliš nezabírají.
Vysokoškoláci se kampani ANO smějí, na lidi bez maturity ale funguje
Lidé se základním vzděláním, to jsou přesně vody, ve kterých hnutí ANO loví. Lidé, kteří se neptají, protože nemají na co. Člověk, který nemá prakticky žádný rozhled, potřebuje jen silnou osobnost, které bude věřit. A bude jí věřit cokoliv, protože je zvyklý, že složitější otázky řeší někdo jiný, ne on sám. Největší skupina voličů ANO, ať už mladších nebo starších, jsou lidé, které vzdělání minulo. A toho Andrej Babiš vyloženě sprostě využívá. Tito lidé se jeho nechutnému do očí bijícímu populismu nedokáží účinně bránit. Naprostý nesmysl vytržený z kontextu, když se zabalí do správně postavené věty, najednou těmto lidem dává jasný smysl. Nevědí, jak ANO chce svých slibů dosáhnout a jestli je to vůbec realizovatelné, ale to krátké, výstižné a bohužel naprosto nesmyslné heslo z billboardu se stává jejich mantrou. Přesně to přece vždycky chtěli.
Senioři byli snadným cílem
Další velmi významnou skupinou, která Babišovi padá za oběť, jsou senioři. A tady už bohužel Babiš boduje nejen u těch bez vzdělání. Tady stačí nemít rozhled. Což bohužel naše babičky a dědečkové od určitého věku nemají, protože už nevědí jak na to. Většinu času tráví doma, s internetem to neumí, a když, tak jen naprosto základně a to je možná ještě horší. Nedokáží efektivně hledat relevantní informace, které by jim pomohly formovat jejich realistický názor, který třeba v mládí měli. Stávají se tedy velmi snadno manipulovatelnými a ideální kořistí pro podlého lovce Babiše.

Senioři často mají velmi omezený přístup k informacím
Babičce a dědovi prostě stačí slíbit, že bude líp. A když to říkali v televizi, tak to musí být pravda a hotovo. Navíc když Babiš byl premiér, tak jim dal přece ten skvělý jednorázový bonus k důchodu. A to je vrchol sprostoty. Za peníze daňových poplatníků si koupit hlasy seniorů. Babiš prostě na babičku s dědou působí jako ten chlapík z lidu, který to s námi jako jediný myslí dobře. A mně bohužel nezbývá, než v přímém přenosu sledovat, jak snadno si ten filištín moje prarodiče podmanil. Marné bylo vysvětlování. Dělají to pro prý nás a jednou to pochopíme.
Nevyčítám to ani babičce, ani dědovi a ani lidem, kteří se ve složitějších otázkách neorientují. Vyčítám to Andreji Babišovi. Ten se totiž orientuje dokonale a dokázal se zorientovat nejlíp ze všech. Bylo mu fuk, co komu slíbí a jakým směrem povede své tažení. Ale předem věděl, ve které skupině je kolik potenciálních voličů a co přesně chtějí slyšet. A protože přesvědčit člověka, který o heslech z billboardů nebude hluboce přemýšlet, je daleko snazší, než něco vysvětlovat někomu s rozhledem, nebylo co řešit. Andrej Babiš tyto lidi prostě zneužívá.
Rozhodují ti, kdo nejméně ví
Ve finále je bohužel realita taková, že o směru, kam Česká republika bude kráčet, rozhodnou právě ti lidé, kteří toho vědí nejméně. Je to smutná podívaná, když sleduji vývoj volebních preferencí a vidím, jak se hnutí ANO hřeje na samotném vrcholu. Když vidím, jak se vysmátý Babiš nemůže dočkat voleb, protože ví, že má v zádech armádu zfanatizovaných lidí, kteří se na nic neptají. Kteří nemyslí a prostě volí. Andrej Babiš nepředkládá vlastní nápady a neprezentuje vlastní názor, on prezentuje to, co musí, aby se stal znovu premiérem.
Zdroje: