Hlavní obsah
Internet a technologie

Jsou naše peníze v ohrožení?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: David Toxicat

Logo Youtube

Tisíce Čechů již zbohatli a i vy můžete být jedním z nich. Vždyť nám to říká i samotný pan prezident, to je jistá záruka výdělku. Nebo ne?

Článek

O tomto typu podvodu se již několikrát psalo, bohužel se ani po několika měsících nic nezměnilo. Sledujete Youtube a najednou na vás vyskočí reklama a na ní známá tvář.

Foto: David Toxicat

Petr Pavel v podvodné reklamě

Když na mě tato sugestivní reklama vyskočila prvně, samozřejmě ve mně vzbudila nedůvěru, ale nevěnoval jsem jí další pozornost. O měsíc později se o tomto typu reklam psalo s varováním, aby si na něj dali lidé pozor.

Říkal jsem si: „Paráda, tak se tím konečně někdo zabývá“. Uteklo několik měsíců a tyto reklamy stále vyskakují pod nově založenými falešnými účty, které i nadále obírají důvěřivé osoby.

Došla mi trpělivost a začal jsem nahlašovat tuto i jí podobné reklamy podpoře Google už jen ze samotného principu. Přišlo mi dost rozporuplné vyjádření od týmu podpory, kdy neshledali na reklamě nic podezřelého. Jasně, až na to, že se pokusí vylákat z lidí celoživotní úspory a případně je donutí se zadlužit.

Po zhruba týdnu čekání mi přišla odpověď týmu podpory:

Foto: David Toxicat

Vyjádření týmu podpory Google

Odpověď se dá vyložit, jako neochota zabývat se bojem proti kyberšmejdům, věc možná komplikuje množství založených reklamních kampaní denně, které musí projít sítem, nicméně problém je velmi naléhavý a je třeba, aby o něm věděl každý, kdo tráví čas na internetu. Navíc má toto síto celkem zásadní trhlinu..

Zbývá nám tedy nějaké jiné řešení, než na problém upozorňovat? Nejspíš ne. Prozatím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám