Článek
Inu, globalizace ve světě nezadržitelně postupuje, a tak je běžné, že i v České republice bydlí sem tam nějaká ta Indka, Srílančanka, a tak dále. Není na tom nic špatného, a je také pochopitelné, že i tyhle dámy se stávají klientkami velké korporátní firmy X a že občas zavolají na její zákaznický servis, abychom jim tam s něčím pomohli.
Jméno, které jsem tady výjimečně použil, NENÍ skutečné jméno klientky firmy X, tohle konkrétní jsem našel na internetu, a v tomto případě se jedná o jednu velmi známou moderátorku indické televize. Ale doopravdy mi do call centra občas zavolá i nositelka podobného jména.
Počítač mi podle telefonního čísla automaticky identifikuje klienta, a já tak na obrazovce (ještě předtím, než zvednu sluchátko), vidím, že mi volá třeba paní Violett Sabihadtra Sumatohína. Na obrazovce mám i její telefonní číslo, adresu, několik jejích posledních objednávek, datum jejího posledního hovoru na naši linku… Jenže na procvičení jména nemám čas. Zvedám tedy sluchátko a bez zaškobrtnutí odříkávám doslova přesně naučenou, striktně povinnou úvodní formulku: „Buďte vítána v zákaznickém servisu firmy X. Jmenuji se Vít Trnavský. S čím Vám mohu pomoci, paní Violetto Sabihadtro Sumatohíno?“
Mám radost a v duchu se za tohle pochválím. Whauuu. Jsem dobrej, zvládl jsem to bez přeřeknutí na první dobrou.