Hlavní obsah
Lidé a společnost

Vysoká škola života. Co to je?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Děda Víťa

Děda Víťa za volantem jednoho ze „svých“ autobusů.

Absolutorium Vysoké školy života si čím dál častěji dávají do svého životopisu mnozí lidé na sociálních sítích. Přemýšlel jsem, co to je. A možná jsem na to i přišel…

Článek

Tož jsem si zrovna předevčírem dělal pořádek ve své skříni s doklady a dokumenty. A přináším sem svůj vlastní život dědy Víti v kostce. Na to, že je mi 57 let, toho je v šuplíku myslím až dost. Navíc, někteří jste mi nevěřili, že to, co píšu ve svém představení je fakt také pravda. Pokusím se vás přesvědčit.

A domnívám se, že třeba právě tomuhle by se dalo říkat Vysoká škola života.

  • Ukončeno celkem 8 tříd základní školy
  • Maturitní vysvědčení s vyznamenáním, mimo jiné jednička z předmětu programování počítačů
  • Vysokoškolský index
  • Řidičák skupin A, B, C, T (o desítky let později dodělána i skupina D)
  • První svatba
  • Narození první dcery
  • Diplom z vysoké školy s vyznamenáním (a doktorát z oboru sociologie)
  • Doklady o víceleté práci v armádě, vojenská knížka - dnes jsem nadporučík v záloze, armáda se mnou podle dokumentů v případě mobilizace stále ještě počítá jako s možným velitelem spojovací roty nebo zástupcem velitele praporu v oblasti radioelektronického boje (to jsou vysílačky, rušičky, elektronika, cokoliv kolem spojení)
  • Radistický kurz - umím přijímat a přes klíč i vysílat signály "pípané" morseovkou
  • Řidičák na tank a bojové vozidlo pěchoty (ten ovšem platí jen při službě v armádě)
  • Potvrzení o výcviku ve střelbě z krátkých i dlouhých kulových zbraní
  • Poslední fotka v uniformě nadporučíka Armády ČSFR, na památku, těsně před odchodem do civilu
  • Pracovní smlouva s Dopravním podnikem (po odchodu z armády jsem rok pracoval jako člen závodní stráže, chodíval jsem hlídat "šaliny" a také výletní lodě na přehradu)
  • Pracovní smlouva s Vězeňskou službou ČR (pracoval jsem tu dva roky jako programátor, správce počítačové sítě, později vedoucí referátu IT)
  • Osvědčení o absolvování kursu na vyhlášku 50 (elektrikář!)
  • Doklady o služebním poměru u Policie (policejní rada, analytik Správy kriminální policie a vyšetřování, IT odborník)
  • Narození druhé dcery
  • Doklady o získání hodnosti kapitána u Policie ČR (ano, i policie se mnou v případě mobilizace počítá - mohou mě povolat jako analytika či jako IT odborníka)
  • Bakalářský diplom z druhé vysoké školy (dálkově při zaměstnání studovaná Právnická fakulta Masarykovy univerzity, získán titul bakalář obchodního práva)
  • Junior finanční poradce u velké makléřské společnosti
  • Současně i obchodní zástupce obrovské stavební spořitelny Liška
  • Pracovní smlouva s Kooperativou ČR (obchodník v referátu životního pojištění)
  • "Milion" hodin absolvovaných kurzů z oblasti finančního poradenství - hromada potvrzení, diplomů, certifikátů, osvědčení, a to až na tu nejvyšší úroveň
  • Janského medaile za bezplatné odběry krve
  • Senior finanční poradce, oblastní manažer firmy Benefita
  • Rozvod (fakt z ničeho nic, doslova blesk z čistého nebe)
  • Jen půl kroku od exekucí (měl jsem svou první ženu rád, a dobrovolně jsem tehdy souhlasil s tím, že ona dostala majetek, já dluhy - na rozdíl od ní se z toho asi dokážu vymotat)
  • Stěhování po celé ČR (Brno, Kněždub, Praha, Liberec...) a hledání nového smyslu života
  • Několik rychlých přechodných vztahů vždy na několik týdnů, opakované zklamání
  • Oblastní ředitel, později krajský ředitel makléřské finančně poradenské firmy (potřeboval jsem to - makám 20 hodin denně, stavím novou agenturu a nemám čas přemýšlet nad osobním životem)
  • Seznámení s paní Gitkou (a zjištění, že je to ta nejlepší ženská pod sluncem!)
  • Druhá svatba - věřím, že už poslední a definitivní v mém životě
  • Vyženil jsem i třetí, nevlastní dcerku
  • Narození prvního vnoučka, mno jo, už jsem děda!
  • Trvalé stěhování z ČR na Slovensko, kde má moje žena rodinu a zázemí
  • Fotka, jak v Radošinském divadle prodávám programy a suvenýry
  • Vedoucí obchodní skupiny trnavských bílých andělů u pojišťovny NN Slovensko
  • A znovu - absolvování "milionu" hodin školení, certifikací a testů, tentokrát pod taktovkou Národní banky Slovenska pro slovenský finanční trh
  • Samostatný oblastní manažer finančně poradenské firmy na Slovensku
  • "Vyhořel jsem" v oboru financí, postupně zjišťuji, že je třeba změnit obor
  • Pracovní smlouva s call centrem, jako telefonní operátor ze Slovenska obsluhuji zákazníky českého Tchibo, později z téže firmy i zákazníky satelitního FreeSatu
  • Diplom Master of Excellence v komunikačních dovednostech
  • Potvrzení o mnoha různých nárazových brigádách - to bývaly obvykle krátkodobé práce na dohodu (mimo jiné např. inventurní pracovník firmy Dantem, noční dokladač zboží v Tescu, řidič, správce počítačové sítě, stěhovák, práce ve skladu, štítkování, práce při třídění odpadu na vánočních trzích, mystery shopper, tazatel výzkumné agentury, ... atd.)
  • Krátká pracovní smlouva s Kauflandem Slovensko (pracovník oddělení baleného masa)
  • Další krátká pracovní smlouva se Slovenskou poštou (třídič mezinárodních balíků)
  • Krizový pracovník (vrátný, informátor, organizátor, chlap pro všechno) ve státní karanténě (to byla první vlna Covidu v SR)
  • Pracovní smlouva s Vinařsko-ovocinářskou školou (domovník školního internátu)
  • Dodělán řidičák skupiny D na autobus, vedle domovníka jsem navíc ještě řidič školního autobusu
  • Tamtéž i zastupující učitel informatiky (záskok za dlouhodobě nemocnou učitelku)
  • Po vypuknutí války na Ukrajině se polovina našeho internátu změnila na nouzovou ubytovnu pro Ukrajince, kteří utíkali před válkou - naučil jsem se všechny možné právní předpisy o utečencích, a získal jsem na škole i funkci hlavního koordinátora pro všechny záležitosti ubytovaných Ukrajinců - pomáhal jsem jim vyřídit víza, pracovní povolení, bydlení, dávky v hmotné nouzi, lékařskou péči, řešil jsem všechny problémy, které ti lidé měli při příchodu do cizí země
  • Řidič autobusu příměstské dopravy ve firmě Arriva (sem jsem nastoupil, přiznávám, kvůli penězům - vyhráli konkurz na provozování linek v Bratislavském kraji, ovšem neměli šoféry "D" a nově nastoupivším slibovali doslova modré z nebe. Můj čistý plat byl najednou více než dvojnásobný oproti práci ve školství)
  • Později řidič mikrobusu v dopravní kanceláři (vozím zahraniční turisty po Slovensku i po Čechách, slovenské firemní kolektivy na teambuildingy, děti na školní výlety nebo lyžařské výcviky, cestuji po celé Evropě - často např. ČR, Rakousko, Německo, Maďarsko, Chorvatsko, Itálie, ale i např. Řecko)
  • V souvislosti s tím velmi intenzivní studium anglického jazyka, dnes už se s turisty domluvím
  • Externí autor na Seznam - Médium, kde píšu pod pseudonymem Děda Víťa
  • Před třemi týdny se mi moje druhá dcerka pořídila už druhého vnoučka - potvrzuji si, že jsem už opravdu děda
  • A stále ještě se svou Gitkou (je to pro mne přece ta nejlepší ženská na světě)
  • Celý život s úsměvem, s dobrou náladou a čím dál tím častěji i s "děduškovským" nadhledem...
  • Otevřen všemu, co život ještě přinese

No řekněte, kamarádi. Není to super „škola života“ ?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz