Článek
Jmenuji se Martin Mervart, věnuji se Tvorbě webových projektů a online marketingu. Jako PPC specialista na vedlejší činnost. V roce 2020 jsem se začal vzdělávat v IT a marketingu. Absolvoval jsem kurzy pro tvorbu webových stránek a programátora JS zaměřené na tvorbu animací na webu. Díky tomu jsem si udělal svůj vlastní web a získal prvního zákazníka na tvorbu webu. Potřeboval jsem se zviditelnit. Následně jsem absolvoval kurz digitálního marketingu. Potřeboval jsem ještě marketing řídit a mít větší přehled. Pustil jsem se do kurzu Manažer pro internetové projekty. Díky tomu jsem získal znalosti v oblasti marketingu. každopádně jsem po kurzech začal zkoušet vše v praxi. V rámci tvorby webových stránek a propagace v rámci marketingu na reklamních systémech. Následně využití webové Analytiky. Ze začátku jsem začal offline reklamou typu letáčky, reklamní cedule v okolí kde je velký provoz a hodně lidí. Následně organickou reklamou, jak jsem získával zákazníky. Řeknu vám to kouzlo. Získal jsem je za doporučení či jsem začal obvolávat menší firmy v okolí. Také pomocí nabídek e-mailem. Pár zákazníku se mě ozvalo i z reklamních cedulí. Pak jsem se zaměřil na placenou reklamu a začal jsem propagovat web pomocí PPC kampaní zákazníkovi, kterému jsem vytvořil web na míru. Dokonce jsem měl zakázku, kde mě zákazník přijel až domů. Že potřebuje web a propojit ho s e-shopem a následná propagace. A díky tomu jsem získal zákazníka na další spolupráci. Každopádně je potřeba se vzdělávat. Marketing se mění. To se mi na tom líbí, pořád se učit novým věcem. Ještě bych chtěl zdůraznit. Po práci jsem sedl k počítači a učil se a zkoušel vše v praxi. Tři roky v kuse. Chodil jsem spát později ve večerních hodinách a takto jsem i zdolával kurzy IT a marketingu. A do dneška se pořád učím. Razím to pravidlo, že každý z nás je na něco šikovný. Zjistí to třeba v pozdějším věku. Je mi sice 35 let. Každý mě tipuje věkem na 28 let. Já se tak i cítím, na tom je to největší kouzlo. Proto jsem chtěl říct něco v rámci školství. V dnešní době se žáci určuji dle písemek a znalostí v rámci školy. Kde si mohou vybrat obor. Říká se tomu procházení sítem. Jen jedna šance. A proč nejít modelem. A zapojit žáky do věcí, které je baví. A jsou v tom dobří. Pak se stane to, že člověk se vyučí něčemu, co ho nebaví a není třeba zručný. Ale vyniká v něčem jiném. Ale nemá šanci. Díky tomu, že doba šla dopředu a jsou tady online kurzy, se vše posunulo. Lidi dostali další šancí zapracovat na sobě. Měl by se přehodnotit systém vzdělávání a udělat ho na míru. A dát i šanci lidem s lehkým mentálním postižením, prostě všem co chtějí dělat obor, co je baví, kteří jsou v něčem dobrý. Nebo to zjistí až později. Proto si myslím, že to chce změnu ve školství. Kurzy jsou mnohem napřed. Za to jsem moc rád. Teď si povíme něco o trhu práce a praxi. Sám jsem absolvoval několik pohovoru v různých odvětví. Bylo jich 120. Musím říct, že mě ty pohovory daly přehled, jak funguje trh práce. Jak pozitivně či negativně a někdy mě to úplně srazilo. Zaměřil jsem se na pohovory v marketingu, protože tuto práci chci vykonávat. Zatím sem se více posunul v podnikání. Také jsem měl několik pohovorů v marketingu. Dostal jsem pozitivní zpětné vazby. Všechno to začalo takto. Nejdříve na můj životopis nikdo nereagoval. Ale pak si mě začali zvát. Musel jsem udělat úkoly i prezentace. Pozitivní vazby jsem dostal i od digitální agentury. Každopádně juniorní pozici jsem nesehnal. A to jsem hledal 1,5 roku. Jsem za to rád, jelikož jsem si praxi udělal sám. A do dneška to nevzdávám a chodím na pohovory v marketingu. Které mě hodně natrénovali. Jeden pohovor byl negativní. Kde mně řekli, to nezvládnete. A já to zvládnul. Nikdo nemůže rozhodovat, co zvládnete či nezvládnete. Proto přeji všem hodně štěstí a nevzdávejte to. Když člověk udělá chybu, tak to zkusí znova i několikrát, až ji překoná. A v tom je to kouzlo.
To je můj celý příběh. Pěkný den.