Hlavní obsah
Zdraví

Chození na dentální hygienu by mi ušetřilo 18 000 Kč

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Mnoho z nás nerado navštěvuje svého zubního lékaře. Mnozí ho ani nemají, protože je často obtížné nějakého najít. U mě to bylo hlavně z důvodu strachu. Nakonec se mi to hodně prodražilo.

Článek

Určitou část svého života jsem nenavštěvoval svého zubního lékaře, i když jsem u jednoho byl zapsán. Důvod byl pro mnohé úsměvný. Mám panickou hrůzu ze všech lékařských úkonů, včetně preventivních kontrol v zubní ordinaci.

V určitou chvíli jsem již ošetření opravdu potřeboval. Cítil jsem, jak se mi do některých zubů dostávají kousky potravin a bylo to krajně nepříjemné. Vyrazil jsem proto po letech zpět do zubní ordinace. Po rentgenu a základním vyšetření my bylo řečeno, že mám velké množství kazů a skoro na každém zubu potenciál ke zkažení. Předpokládal jsem, že to je ta nejhorší zpráva, co mě čeká. Byl jsem ale na omylu, nejhorší byl účet, který jsem zaplatil za kompletní spravení. Téměř 25 tisíc korun mi vyrazilo dech. Částka sice byla rozložená do celého roku, protože nebylo možné všechny ošetření vykonat najednou, každopádně se to velmi promítlo v mém finančním rozpočtu.

Jsou to již 2 roky, co jsem po všech ošetřeních původních kazů a od té doby se mi žádný neobjevil. Nejspíš díky tomu, že pravidelně svého zubaře navštěvuji a zároveň chodím na dentální hygienu. Předtím jsem v ordinaci 5 let nebyl a na dentální hygieně dokonce nikdy. Pokud vezmeme v potaz, že dentální hygiena je prováděna 2krát za rok a stojí mě 1 400 Kč, tak by celková částka za dentální hygienu v průběhu zmíněných 5 let byla 14 000 Kč. S přihlédnutím na to, že mi v této době pojišťovna proplácela polovinu ceny dentální hygieny, bych byl na částce 7 000 Kč. To je podstatný rozdíl oproti zmíněným 25 tisícům.

Dentální hygiena

Samotná dentální hygiena trvá půl až třičtvrtě hodiny. Měla by být ideálně prováděna alespoň dvakrát za rok. Prvním krokem je kontrola stavu zubů a dásní. Následně probíhá čištění ultrazvukem a potom manuální čištění. Posledním krokem je proplach dutiny ústní vodou s pískem. Samozřejmě doba trvání může být rozdílná podle stavu.

Důležitá role je i pravidelné čištění mezizubních prostor nití nebo mezizubním kartáčkem, prováděné doma během normálního čištění zubů. Celý postup tohoto čištění je vysvětlen u dentální hygieny.

Pojišťovny

Každá zdravotní pojišťovna poskytuje svým klientům řadu benefitů. U většiny jsou také benefity na péči o zuby. Proto téměř každý z nás může čerpat tento příspěvek. Ten se liší podle pojišťovny a jejích aktuálních podmínek. Proto je dobré zjistit, co vše vám vaše pojišťovna zaplatí, nebo na co alespoň přispěje. Možnost čerpání příspěvků je jen do konce listopadu, pokud tedy chcete mít krásnější zuby s příspěvkem, měli byste si pospíšit!

Zubař je základ

V dnešní době je velmi obtížné najít si zubaře. Je jich nedostatek, ale rozhodně to není nemožné. Je potřeba zjišťovat na stránkách zubařů, v ordinacích, v okolí, u pojišťoven. U většiny lidí, kteří se snažili, tak se k nějakému zubnímu lékaři dostali. Naopak znám velké množství lidí, kteří nevyvíjí žádnou snahu si nějakého sehnat.

Samozřejmě v čím větší obci žijete, tím je jednoduší získat volné místo mezi pacienty ve stomatologické ordinaci. To bohužel znamená, že čím dál od velkých měst člověk žije, tím horší má výběr. Často se zubařům nevyplatí fungovat pouze na příspěvku pojišťoven, protože moderní zákroky, které nehradí pojišťovna, jsou pro ně lukrativnější. Proto se zubaři kupí ve městech, kde je dostatek lidí ochotných zaplatit za neproplácené úkony.

Aby byli zubní lékaři dostatečně rozvrstvení od center měst až do pohraničních oblastí, bylo by nutné zvýšit poplatky pojišťoven. Zároveň by muselo být možné zbudovat moderní ordinace, kde by bylo možné provádět i ony nehrazené a lukrativnější zákroky. Do toho by museli být více zapojovány jednotlivé obce a okresy. Některé už nyní nabízí velmi dobré bonusy v podobě vybavené ordinace nebo bydlení zdarma. Ostatně tak tomu je již i u obvodních lékařů.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz