Hlavní obsah
Názory a úvahy

Anděl strážný

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Už dávno jsme se modlívali: Andělíčku můj strážníčku, opatruj mi mou dušičku. Opatruj ji ve dne v noci, od zlého a od zlé moci.

Článek

Anděl strážný. Říká se, že každý máme svého anděla strážného. Někdy je to konkrétní osoba, někdy pouze ten anděl. Ale tak či tak, má více méně v povinnosti nás ochraňovat,(někdy i proti naší vůli).Tomu konkrétnímu andělu se někdy dá vzdorovat a tomu imaginárnímu? Když je imaginární? No těžko, když on asi opravdu je…

Kolikrát jsem si říkal, když jsem měl nějaký malér. Kde je ten anděl strážný? Docela jsem se zlobil, než jsem si uvědomil, že je to OK. Není nad vlastní zkušenost s naraženým čenichem. Jo a myslím si, že ten anděl strážný to dopouští, ale sleduje, aby to nebylo fatální. Nikomu ten názor nevnucuji, ale myslím si to.

Myslím, že problém nastává, když se dostanu k moci. Ona ta moc o sobě není ani zlá či dobrá. Ale jen sama o sobě. A tak teď přemýšlím, jak poznám sám od sebe, je-li ta moc zlá, či dobrá. No a tady by byla více než potřebná ta pomoc anděla strážného, když začínám tápat.

Objevila se i objevuje řada malérů s tím používáním moci. Nevím, ale asi někteří i zvolení si s tou mocí neumí moc poradit. A tak volám, andělé pomoc! Asi neslyší, a tak holt to musí řešit stranické sekretariáty, jak a co si s tím svým členem vyřešit.

A co k tomu andělé strážní? Že by byli na nějakém semináři? Jak by se mělo a nemělo zasahovat, když se někdo dostává do područí té zlé moci? Skoro si myslím, že nějaké ty semináře jsou, ale ouha, absolventi přichází s křížkem po funuse. A tak se ptám, kde se ti andělé strážní zdrželi? A k čemu jsou takové semináře? (tedy pokud jsou…)

Myslím, že ten můj anděl strážný je docela v klidu. Už toho moc nezvládám a tak taky neuškodím, a pokud mě sleduje do mé hospody, je to bez problémů, cestu zvládám bezpečně.

Ale co ti andělé strážní našich politiků? Tak těm opravdu nezávidím.

No jo, ale co když je to všechno jinak? Žádní andělé strážní.

No a pak Pán Bůh pomoc, jestli mu za to budeme ještě stát…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám