Hlavní obsah
Lidé a společnost

Šmejdi utočí, držte si klobouky!

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Senioři opět terčem šmejdů.

Článek

Fotovoltaika, obnovitelné zdroje, to je něco, s čím se setkává téměř každý z nás. Vláda vydává různá prohlášení, jak je třeba zvýšit podíl obnovitelných zdrojů. A s příchodem vyšších cen začínají lidé řešit, jak snížit účty za energie a zvýšit svou energetickou nezávislost.

Zlomovým obdobím se stal podzim roku 2021, kdy vláda výrazně pozměnila dotační titul Nová zelená úsporám. Během krátké doby pomocí strukturárních evropských fondů nalila do programu nemalé finanční prostředky.

To spustilo lavinu a firmy na realizaci fotovoltaiky začaly vznikat jak houby po dešti. Dokonce i takové existence jako David Volant Limberský se začaly vydávat za odborníky v oboru, se kterým neměly nic společného. Krátce odbočím. Když mi bylo osmnáct, studoval jsem VUT a potřeboval jsem si přivydělat. Kamarád mě lákal na snadný výdělek v jakési nové společnosti. Dorazil jsem na místo, kde na mě čekal zfanatizovaný dav lidí s plackami na klopě „Chceš zhubnout, zeptej se mě jak.“ Byl jsem mladý a nezkušený a hubnout jsem nepotřeboval, tak jsem se zpakoval a výsledkem byla ztráta kamaráda.

Uplynulo více než dvacet pět let a já s bohatou praxí v energetice jsem se pustil do oboru, který má podle mě budoucnost. Stal jsem se tedy obchodním zástupcem společnosti, která je hvězdou televizních pořadů. Ten pořad se nejmenuje Pásli ovce Valaši. Začal jsem prodávat fotovoltaiku. Jako bych prožíval Deja vu - a opět viděl tu placku „Chceš ušetřit, zeptej se mě jak“!

To, co následovalo, by se dalo nazvat snad jediným pojmem - žumpa. Možná mě teď mnozí z vás odsoudí, byl jsem a stále ještě jsem součástí této žumpy. I když už pod hlavičkou firmy zaměřující se nejen na „montáže“ fotovoltaiky a tepelných čerpadel, ale také na produkci televizních pořadů zaměřující se na osudy různých typů ovcí. Naštěstí já mám svědomí čisté. Nikdy jsem nepoškodil žádného zákazníka a neprodal nikomu nic, co bych si sám nekoupil. To se ovšem nedá říci o většině „lidí“, kteří v tomto oboru působí. Skvadra lidských charakterů v této společnosti mě překvapila. Nikdy za svou více než dvacet pět let trvající praxi, jsem se nesetkal s takou mozaikou lidských charakterů. Od nadšenců přes poctivé obchodníky a prodejce hrnců až po gaunery, jejichž jediným cílem je dávka kokainu na víkend a počet uzavřených smluv. Nutno říci, že posledně jmenovaní bohužel převažují. Lež, manipulace a bezohlednost je alfa a omegou fungování těchto jedinců. Posedlost vlastním egem a mocí je žene až na samý okraj legality.

Tak zatímco dav, omámen vidinou rychlého zbohatnutí, tleská nejlepšímu prodejci měsíce, který ještě před měsícem prodával hrnce v domově důchodců, vedoucí prodeje s přezdívkou Caesar vymýšlí ve svém psychopatickém mozku plán, jak zbohatnout na další skupině obyvatelstva tentokrát důchodcích. Past se jmenuje NZU Light.

Dámy a pánové, zejména důchodci, zde je pár rad:

1. Nikdy nevěřte nikomu, kdo vám říká, že je něco zadarmo.

2. Nepouštějte si do domu nikoho, koho dlouhodobě neznáte nebo ho nezná nikdo z vašich blízkých.

3. Když vás navštíví obchodní zástupce, nikdy nepodepisujte nic na první schůzce!

4. Nikdy neplaťte peníze dopředu.

5. Nabídku, kterou obdržíte, vždy konzultujte s někým, kdo tomu rozumí! Pokud nemáte v rodině nikoho, kdo by vám poradil, najděte si dozor, nezávislého odborníka!

6. A na závěr: pro většinu obchodních zástupců jste pouze kořist – ovce, jak pronesl jeden z nich!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám