Hlavní obsah
Lidé a společnost

Štve mě, že hasičské sirény budí celou vesnici

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Záslužné činnosti dobrovolných hasičů si velmi vážím, ale skutečnost, že mě v noci budí sirény, když se kluci svolávají k zásahu, mi hlava nebere. Možná nejsem sama.

Článek

Zbytečné buzení sirénami bych zařadila mezi top 10 věcí, které mě štvou.

Bydlíme ve velkoměstě a svolávací sirény nás nikdy neprobudily, protože hasiči se pravděpodobně svolávají prostřednictvím některé z modernějších technologií. Když ovšem jedeme na návštěvu k rodičům, kteří bydlí na vesnici, nevítaný budíček sirénami je téměř vždy zárukou nejen pro nás. Dokonale poblázní také psy ve vesnici a i když siréna ztichne, psi jako pominutí štěkají dál. Štve mě to přesto, že k rodičům se nedostaneme často. Ale co mají říkat místní? Možná si už zvykli, protože jim nic jiného nezbylo.

Často jde o minuty

Sirény jsou prý nejspolehlivějším prostředkem, jak se svolat k zásahu, protože hasič zrovna nemusí mít telefon po ruce, může být výpadek sítě a podobně. Při záchraně života jde o minuty a uznávám, že vzbuzení ostatních obyvatel sirénami je oproti záchraně života malicherné a absolutně nestojí za řeč. Pokud se právě díky sirénám podařil zachránit život, je to jen dobře a díky za takové vzbuzení.

Na druhé straně, mnohdy nejde o záchranu života, ani nám nehoří střecha nad hlavou, takže není potřeba kontrolovat svá obydlí. Jde třeba pouze o spadený strom přes cestu. Tak jako tak si nemohu pomoct… Vážně se v dnešní vyspělé době nelze spolehnout na modernější technologie, jakými jsou telefony či různé aplikace?

Nejsem hasič, pouze přemýšlím nahlas pohledem naštvané občanky, kterou budí předpotopní sirény, které by měly, dle mého, nahradit modernější technologie.

Svolávání sirénami bych tolerovala pouze v případě, že hoří celá vesnice, která se má zapojit do hašení.

Anketa

Také vás budí sirény, které svolávají hasiče?
Ano, štve mě to.
13,3 %
Ano, a je mi to jedno.
26,7 %
Ne.
60 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 15 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz