Hlavní obsah
Umění a zábava

Na skok do minulosti díky Retro muzeu v Praze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Epiwoman

Už nějakou dobu mě lákala návštěva Retro muzea v obchodním domě Kotva a nedávno jsem ji konečně uskutečnila. Ráda bych se podělila o dojmy z této unikátní výstavy.

Článek

Muzeum se nachází ve 4. patře obchodního domu Kotva a je rozlehlé na více než 2500 metrech čtverečních. Mapuje život v 70. a 80. letech 20. století v Československu.

Vstupenku jsem si koupila online a vyrazila jsem hned na začátek otevírací doby, která je od 9.00 hodin. Na recepci jsem si přikoupila možnost focení a pak jsem už vyrazila na samotnou výstavu. S příchodem na začátek otevírací doby a navíc ve všední den jsem udělala dobře, protože první hodinu jsem byla v muzeu sama, a mohla jsem si tak dopřát luxus klidné prohlídky.

70. a 80. léta jsem sice nezažila, protože jsem lehce mladší ročník, ale spousta věcí mě vrátila do minulosti a bylo to pro mě milé. Vzpomněla jsem si na hračky ze školky, z domu, na školu, na návštěvy u babičky. Některé věci máme dodnes.

Na začátku prohlídky se můžete podívat, jak byly dříve vybavené pokoje. Chvílemi jsem měla takový zvláštní pocit, jako bych šla k někomu na návštěvu.

Dále uvidíte výrobky v té době typické, také informace k zájmům, sportu, službám. Vše je doplněno popisky, které hezky sdělují, jak vše v 70. a 80. letech fungovalo.

Já jsem byla nadšená, myslím, že Retro muzeum se hodně podařilo, a za mě bylo nad očekávání. Strávila jsem příjemné 2 hodiny vzpomínáním na dávné časy. Při odchodu jsem si koupila dvě vzpomínkové pohlednice a cvakací berušky pro děti.

Pokud také rádi vzpomínáte, návštěvu muzea můžu jen doporučit. Veškeré informace najdete na oficiálních webových stránkách zde.

Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman
Foto: Epiwoman

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz