Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Tyhle boty? Ty vám doma neprojdou, řekla manželovi prodavačka obuvi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Matthias Groeneveld / Pexels

Ilustrační foto.

Blíží se konec prázdnin a s ním i nákupy školních pomůcek a obuvi na podzimní čas. Včera jsem poslala manžela se synem pro bačkůrky, o kterých vím, že mu sedí, ale prodavačka je manželovi skoro rozmlouvala.

Článek

Obvykle boty pro děti nakupuji já, ale protože jsme zrovna přijeli z dovolené a měla jsem práci s vybalováním věcí, prala jsem a do toho vařila, vyslala jsem manžela. Nerada tyto nákupy nechávám na poslední chvíli, kdy už se na ně stojí fronty. Manžel dostal instrukce, sdělila jsem mu, kterou značku má chtít a ať jen vyzkouší, jaká velikost mu bude sedět. Výběr motivu byl na synovi.

Když tatínek se synem vešli do obchodu s dětskou obuví, syn měl na nohách barefoot sandálky. Už celé roky nosí stejný typ, protože mu z nabídky na trhu padnou nejlépe. Stejně jako bačkůrky, které se sice neprodávají jako barefoot, ale sedí skvěle a věděla jsem, že v tomto obchůdku jsou k dostání.

Hlavní je, aby boty padly jako ulité

Abych vám přiblížila svůj pohled na výběr botiček pro děti… Je pro mě důležité, aby boty nikde netlačily, aby ve špičce byl dostatek místa na prsty a aby bota nebyla úplně tvrdá. Řídím se spíš citem a nálepka „barefoot“ pro mě opravdu není důležitá. Tím bosé boty rozhodně neodsuzuji! Sama jsem si jedny takové koupila i pro sebe a je v nich jako v bačkůrkách. Stále mi ovšem trochu vadí ten tvar, proto je moc nenosím.

Pokud výše zmíněné parametry budou splňovat boty z tržnice, klidně je tam koupím. Ale je pravdou, že pro boty do tržnice nechodím. Vždy raději zamířím do kamenného obchodu, kde očekávám, že mi zkušená prodavačka dobře poradí. Někdy jsou rady ovšem spíše nevyžádané.

Barefoot nebarefoot, bereme je

Když k mým klukům přistoupila mladá prodavačka s tetováním a manžel s úsměvem řekl, jaké bačkůrky si přeje, rázná slečna si syna nejdřív změřila pohledem, pak dala ruce v bok a říká: „No! Vzhledem k tomu, že má na sobě barefoot, tyhle boty vám doma neprojdou.“ Manžel slečně vysvětlil, že jsem ho pro tyto bačkůrky poslala já a synovi sedí. Barefoot nebarefoot, v těchto bačkůrkách náš syn odchodí příští školní rok.

Přemýšlím nad tím, jak si může prodavačka dovolit zákazníkovi říct, že mu to doma neprojde. No evidentně může a je z toho vidět, co si myslí o rodičích, kteří nakupují barefoot. A aby si udělala obrázek, stačí, když vidí dítě, které má zrovna tyto boty. Hned je jí jasné, že nic jiného než barefoot by nekoupili. Možná mluví ze zkušenosti, protože spousta rodičů to tak opravdu má a nic proti tomu nelze říct.

Věřím, že paní prodavačka to vůbec nemyslela zle. Viděla chlapa, který má dítě s barefoot obuví a asi mu chtěla opravdu dobře poradit. Možná jsem přehnaně přecitlivělá a někdo jiný by takovou radu ocenil, ale podle mě by si takové, i když třeba dobře míněné rady, měla paní prodavačka odpustit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz