Hlavní obsah
Cestování

Nejen feťáci a bezdomovci. Také pěkný park a klokani na pražském Andělu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Epicwoman

Park Sacré Coeur se nachází kousek od obchodního centra Nový Smíchov.

Pokud hledáte klidné místo pro odpočinek na rušném Andělu v Praze, jednoznačně doporučuji park Sacré Coeur. Do tohoto parku se dostanete z obchodního centra mostem pro pěší.

Článek

Park Sacré Coeur, vybudovaný na místě bývalé vinice, jsem poprvé navštívila, když jsem čekala své první dítě. Byla jsem překvapená, že zrovna na tak rušném místě, kterým Anděl bezpochyby je, najdete kus zeleně s pěknou vyhlídkou, tedy pokud je zrovna dobrá viditelnost. Pravdou je, že výhled trochu narušuje budova obchodního centra, ale s trochou dobré vůle můžete tuto drobnost ignorovat.

Foto: Epicwoman

Park Sacré Coeur.

Pravidelné procházky na dostupném místě

V době, kdy jsem byla těhotná, jsem na parku ocenila zejména dobrou dostupnost a s jinou těhotnou kamarádkou jsem si ho oblíbila pro pravidelné nenáročně procházky, které jsme zakončily večeří v některé z přilehlých restaurací. V budoucnu jsme se tady párkrát setkaly i s dětmi. Nejdříve na procházkách s kočárky a později, když byly děti větší, navštívily jsme Stanici přírodovědců, která v parku sídlí a je dobrou atrakcí pro děti. Byla to pro nás taková srdcovka a oáza klidu blízko městské hromadné dopravy.

Park má ovšem i svou stinnou stránku. Anděl je místem, kde je vyšší koncentrace lidí bez domova a také uživatelů drog, kteří se sice srocují spíše u metra, ale i v parku jsem viděla pohozené obaly od injekčních stříkaček. Nejspíš proto, že do parku nechodím tak často, osobně jsem v parku tyto lidi nepotkala, ale je pravděpodobné, že i oni zde mohou hledat klid.

Klokani a další zvířata

Znovu, po několika letech, jsem tento park navštívila před několika dny. Abych řekla pravdu, rušným místům se raději vyhýbám. Protože jsme na Anděl ale vyrazili nakoupit oblečení pro děti do školy, řekla jsem si, že se projdeme parkem a při té příležitosti se podíváme, jestli budou ve Stanici přírodovědců i po letech k vidění klokani. A byli.

Foto: Epicwoman

Klokan Bennetův ve Stanici přírodovědců.

Kromě klokanů na netradičním místě si tady můžete užít příjemně strávené chvilky pozorováním dalších zvířat, jako jsou andulky, křepelky, králíčci, sova pálená a třeba i želvy v teráriu. Po prohlídce zvířátek a rostlin můžete váš čas strávit na menším, ale pěkném dětském hřišti. Mladší děti jistě ocení dřevěný vláček umístěný u vstupu do areálu.

Foto: Epicwoman

Sova pálená ve Stanici přírodovědců.

Za obchodním centrem se v parku v současné době buduje také altánek, který by měl sloužit jako místo pro výstavy a svatby.

Park Sacré Coeur ráda doporučuji jako tip pro krátkou procházku s kamarádkou nebo kamarádem, posezení na lavičce s výhledem na Prahu a návštěvu Stanice přírodovědců, kterou ocení i děti, které nemají možnost vidět denně třeba právě klokany.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz