Hlavní obsah
Umění a zábava

V pražském obchodním centru vás upoutají sochy Olbrama Zoubka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Epicwoman

Mezi sochami Olbrama Zoubka můžete v těchto dnech vyfotit svého školáka.

Když jsem poprvé zavítala do obchodního centra Lužiny, můj pohled upoutaly dvě mužské sochy umístěné v prvním patře. Ještě před deseti lety tyto sochy stály venku.

Článek

Jinoch na startu a Muž v cíli

Ve chvíli, kdy mě sochy zaujaly, říkala jsem si, proč jsou k vidění zrovna na tak neobvyklém místě, jakým je právě obchodní centrum. Také jsem se zajímala o to, kdo je jejich autorem. Zjistila jsem, že cementové sochy vytvořil v roce 1991 Olbram Zoubek, jeden z nejvýznamnějších českých sochařů druhé poloviny 20. století, jehož zásluhou je rozvoj české architektonické plastiky. Významným a známějším dílem Olbrama Zoubka je nepřehlédnutelný Pomník obětem komunismu nacházející se na Petříně.

Překvapilo mě, že sochy Jinoch na startuMuž v cíli se původně nenacházely v interiéru, ale byly sem umístěny až v roce 2014 po rekonstrukci a zastřešení obchodního centra. Do té doby byly venku, po stranách schodiště, obklopené obchodním centrem v žalostném stavu, který si už o rekonstrukci vyloženě říkal.

V současné době prostor mezi sochami slouží k umístění rekvizit při příležitostech jako jsou Halloween, Vánoce, Velikonoce, Čarodějnice atd. Zrovna v těchto dnech zde objevíte rekvizity, u kterých si můžete vyfotit školáka a jak si můžete všimnout na hlavní fotografii článku, Muže v cíli někdo obdaroval nafukovacím balónkem. Malinko jsem se nad tím pozastavila, ale… Proč ne?

Foto: Wikimedia Commons / Public domain

Sochy Jinoch na startu a Muž v cíli se v OC Lužiny octly až po zastřešení v roce 2014.

Pokud někdy budete náhodou na Praze 13 a sochy významného sochaře vás zaujaly, najdete je v prvním patře OC Lužiny, které se nachází v bezprostřední blízkosti metra Lužiny. Myslím si, že návštěva soch Olbrama Zoubka stojí za pozornost a navíc ji můžete spojit s příjemnou procházkou v Centrálním parku Prahy 13.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz