Hlavní obsah
Internet a technologie

Žumpa jménem český LinkedIn

Foto: AI Recrafter

Místo profesní sítě je to spíš festival ego exhibicionistů a kouzelníků s pseudotituly.

Článek

LinkedIn býval fajn. Místo, kde člověk našel práci, kontaktoval někoho z oboru nebo si přečetl užitečný článek. Dnes? Otevřete feed a vyvalí se na vás tsunami motivačních frází, selfíček v oblecích a rad od lidí, kteří nikdy nic pořádného nedokázali, ale titul na vizitce jim jde vyrobit líp než PowerPoint prezentace.

Každý je dnes expert. Specialista. Guru. Nebo alespoň stratég. Na cokoliv. A tak tam čteme příběhy o tom, jak někdo zvládl přijít včas do práce a změnilo mu to život. Jak jiný ráno běhal a teď chápe podstatu leadershipu. A pak jsou tam mistři, kteří vám za pár tisíc upraví profilovou fotku, aby z vás sálala důvěryhodnost a úspěch. Fakt.

Nejhorší typy českého LinkedInu:

Motivační kazatel

Každý příspěvek začíná větou: „Dlouho jsem váhal, jestli to napsat…“ Pak přijde historka o tom, jak zvládl vstát v pět ráno a teď je neporazitelný.

Selfíčkář v saku

Profil plný fotek v obleku na konferencích, s přimhouřenýma očima a rukou na bradě. Vždy doplněno o popisek: „Ready for new challenges.“

Specialista na cokoliv

Specialisté na osobní brand, produktivitu, LinkedIn profilové fotky, networking, synergii týmové dynamiky. Ale když googlíte jejich jméno, nenajdete nic.

Sdíleč diplomů

Každý kurz na Udemy končí certifikátem a následným příspěvkem: „Právě jsem dokončil kurz Time Managementu level 1.“

Král networkingu

Přidává si každého, koho potká ve frontě na kafe. Každý týden slaví: „Překročil jsem hranici 5000 kontaktů!“

Příběhář z recepce

Popisuje, jak si v hotelu recepční všimla, že se usmívá, a to ho přivedlo k uvědomění o síle pozitivního myšlení. Inspirace pro celý tým!

Like hunter

Každý měsíc děkuje za novou práci, přestože je pořád ve stejné firmě. Hlavně, aby to mělo engagement.

Guru s vlastní firmou

Zakladatel společnosti, která nemá web ani klienty, ale na LinkedInu rozdává moudra o úspěchu a růstu.

Český LinkedIn není profesní síť. Je to talentová soutěž o největší dávku prázdných slov. A pokud chcete uspět, nejlepší investice je asi ten specialista na profilovky. Protože když už nemáte výsledky, aspoň ta fotka musí stát za to.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz