Článek
Trdelník je klasická pochoutka, kterou si můžeme koupit v centru Prahy nebo i na dalších známých turistických místech v Čechách. Jedná se o rozválené kynuté těsto, které se navine na válec - kovový nebo bukový. Pak se nad rozžhaveným uhlím
opéká dozlatova. Pak se obalí ve skořici, vanilkovém cukru nebo v rozemletých ořechách. Někdy se naplní také Nutellou.
Cizinci, kteří si trdelník u nějakého stánku koupí se důvodně domnívají, že si kupují českou specialitu.
Jenže, to se pletou. Dalo by se možná i konstatovat, že jsou vlastně podvedeni. Trdelník totiž pochází ze Sedmihradska. To je
území dnešního Rumunska.
U nás se tato pochoutka začala připravovat v 19.století na jižní Moravě.
Něco kolem začátku tohoto tisíciletí trdelník zaplavil poutě a různé slavnosti. Tenkrát se prodával za 50 Kč.
Odtud se dostal i na náměstí v českých městech a hlavně na turisticky frekventovaná místa.
Vznikla firma TRDLOKAFE, která prodala mnoho svých franšíz. Je součástí firmy TWISTCAFE GROUP, která rovněž vlastní
například BUBBLIFITY. Tvrdí se, že jenom za loňský rok bylo prodáno 500 franšíz.
Hlavním lákadlem TRDLOKAFE je trdelník se zmrzlinou. Má to ale tu vadu, že stojí 170 Kč. Zmrzlina patří ale přece do kornoutu.
170 Kč je cena, která již není v pořádku. To si každý hodně rozmyslí, zda investuje tak poměrně vysokou částku do zmrzliny.
Jeden stánek TRDLOKAFE stojí na levé straně před vchodem do nákupního centra Metropole Zličín.
Ještě nikdy jsem tam neviděla, že by si někdo něco kupoval. Opravdu nikdy.
Slečna za pultíkem se tam vždy velmi nudí. Když není co dělat, tak čas ubíhá velmi pomalu.
Trdelník se zmrzlinou je určen lidem, kteří neznají hodnotu svých peněz ?
Pokud někdo chce podnikat v této oblasti, tak proč nezačne sám od sebe bez zakoupení jakési franšízy ?
Na vaření kávy nemá nikdo patent. Vařit kávu může každý, kdo má platný ŽL.
Proč platit někomu výpalné ? To nedokážu pochopit.
Na trdelník také nemá nikdo patent. Ten si může prodávat každý, kdo má k tomu odvahu a sežene si příslušná povolení.
Pokud někdo míří do nákupního centra, tak tam jde nakoupit. Oblečení, elektroniku nebo například knihy. V Metropoli Zličín je
rovněž prodejna Albert. Mnoho lidí si jde koupit potraviny.
Lidé by tedy ani neměli čas stát venku se zmrzlinou a konzumovat jí vlastně vedle silnice. Do nákupního centra je zákaz vstupu
se zmrzlinou a i s dalšími potravinami. Jíst cokoliv na ulici ve stoje považuji za kulturní barbarství.
Domnívám se, že když někdo nedokáže sám podnikat, tak by neměl podnikat nikdy a nikde a měl by se nechat raději zaměstnat.
Investice do franšízy v řádech několika milionů korun se nemůže nikomu vrátit. To jsou jednoduché počty.