Hlavní obsah
Lidé a společnost

Zdeněk Troška slaví 70. a prozradil, proč už nikdy nic nenatočí a proč si nechal opravit hrobku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Face To Face

Zdeněk Troška slaví 70 let.

Ve čtvrtek 18.5. oslavil jeden z nejznámějších, ale také nejkontroverznějších českých režisérů Zdeněk Troška své životní jubileum.

Článek

Narodil se 18. května 1953 ve Strakonicích, ale celý život prožil v malebných jihočeských Hošticích u Volyně, vísce, kterou také díky trilogii Slunce, seno proslavil, jako žádný jiný režisér – nejenom český, ale i evropský.

Filmař a scénárista, který má na svém kontě i divadelní hry, muzikál, ale také režii oper, se ale loni rozhodl se vším skončit. V talk show Face To Face René Kekelyho prozradil, kdy a proč se tak rozhodl.

Zdeněk Troška, ač je stále žádán a vybízen, aby něco natočil nebo nastudoval, všechno odmítá. „Už jsem řekl ne, konec zvonec. Rozhodl jsem se tak na natáčení mé poslední pohádky. To přišlo samo. Poslední záběr filmu pohádky Zakleté pírko. Stál jsem na schodišti zámku Veltrusy a z nadhledu jsme dělali poslední záběr…. Já na to takhle koukal a říkal jsem tak – poslední záběr, poslední můj film, ende meldung, Las Vegas, a hotovo,“ svěřil se ve Face To Face Zdeněk Troška. Na dotaz moderátora René Kekelyho, co bylo za tím rozhodnutím, režisér Troška odpověděl ve smyslu, že toto rozhodnutí přišlo samo a že v nejlepším se má přestat.

„A už psali bulváry, že Zdeněk Troška je vážně nemocný, protože jinak by takhle prudce neskončil, najednou. Proč by? Tak jsem se tomu musel smát.“

Co hodlá dál dělat, co rád dělá? Na koho rád vzpomíná? Jak zavzpomínal na své milované rodiče, zvlášť maminku Růženku, svého bratra, i jak stále myslí na nejbližší kamarádku Helenu Růžičkovou, a co ona mu kdysi předpověděla? I o tom Zdeněk Troška v exkluzivním narozeninovém rozhovoru promluvil.

Foto: Face To Face

Zdeněk Troška

Foto: Face To Face

Zdeněk Troška

Foto: Face To Face

Zdeněk Troška

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám