Článek
Hnutí ANO je asi nejznámější politické hnutí v Česku. Polovině voličů této strany je nad 60 let a čtyřem pětinám je nad 45. Proto aktivita této strany na platformě, kde většina jejích voličů tvoří něco kolem 15 % celosvětově, je přinejmenším zajímavá. Alena Schillerová není jediná, kdo je z této strany na TikToku.
Je tedy jasné, že nemíří na své stálé voliče, ale hledají nové. Což není v politice nic neobvyklého a zvláštního. Jen ta kvalita je horší.
#schillerka
Při koukání na videa na hlavní stránce se mi mezi typickými videi objevila také velice zblízka natočená Schillerová. Bylo to video, které reagovalo na posunutí premiéra Fialy na předposlední místo v žebříčku oblíbenosti světových lídrů. Samozřejmě mě toto video zaujalo a profil paní poslankyně jsem si rozklikl. Prolistováním jsem se dostal na první video, které zaznamenávalo novoroční večírek (2023) ANO v Jihomoravském kraji.
Mezi videi se zvláštní kvalitou a Alenkou (jak je paní poslankyně nazývána v komentářích) natočenou zblízka se dají najít i videa, která zvládají předat i nějakou informaci. Pokud to není tedy jen hanění práce a výsměch, ale konstruktivní kritika, tak se to dá i zhlédnout.
Více informací – méně Alenky?
Myslím si, že pokud chtějí politici na svou stranu získat mladé lidi, jsou sociální sítě dobrou cestou. Ale jde o ten koncept, jakým se to bude provozovat. Jsem totiž dost zmatený, když mezi videi o valorizaci penzí a inflaci narazím na video, kde paní Schillerová pobíhá a přerovnává si pracovnu nebo se ukazuje v Podlužáckém kroji.
Možná je to pokus o „polidštění“ politika. Což je dobrá taktika, ale často je to velice zvláštně provedeno – často i trapně a pokud je to doopravdy myšleno na mladší generaci, tak to, dle mého názoru, nebude efektivní.