Hlavní obsah

Manželce narozené v Československu už zase nechtěli prodat WC čistič

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Fondovník / Generováno AI Ideogram

Obrázek je ilustrační

Bizarní situací s mladým prodavačem si tento týden prošla moje žena. Netušil jsem, že prodat WC čistič dospělákovi nemusí být až tak snadné.

Článek

Přestože je moje žena fyzicky poměrně vysoká, tak u některých lidí budí dojem, že jí ještě nebylo osmnáct. To pak s sebou často přináší vtipné momenty. Alespoň tedy pro některé zúčastněné. Kromě mojí ženy samozřejmě.

Jedna z takových posledních situací se přihodila v létě, kdy jsme s manželkou vzali do Chorvatska dvě děti od jejího bratra. Synovce a neteř, kteří oba navštěvují první stupeň základní školy. Když jsme od majitelky apartmánu přebírali klíče, podivovala se, že jsem přijel sám se třemi dětmi.

Už výrazněji omezující jsou ale momenty, kdy manželka chodí nakupovat alkohol. Tam to totiž velmi často neprojde vůbec. Tento týden ale její mladý vzhled posunul naši bolístku do úplně jiné dimenze. Sama mi celou situaci emočně popisovala přibližně takto.

Návštěva supermarketu a stopka od samoobslužné pokladny

Šla jsem do supermarketu pro běžný nákup. Na papírku napsaný seznam. Ne moc dlouhý, abych to všechno unesla. Znáš mě. Nechyběl i ten WC čistič, který používáme a se kterým jsme tak spokojení. Cíl byl jasný, všechno zvládnout co nejdřív, abych se dostala domů ještě dřív než vy, moje milovaná rodina, popisuje mi láskyplně manželka.

Přicházím k pokladně a vidím, že jsou volné ty samoobslužné. To bude rychlejší, říkala jsem si. Začínám skenovat zboží za zbožím. Najednou mi pokladna vystavuje nečekanou stopku. Kontroluji, jestli jsem nepoložila zboží na váhu dřív, než bylo naskenované. Vše v pořádku, zdá se. Pokladna ale přesto odmítala dál spolupracovat. Bliklo na mě upozornění, že se čeká na asistenci obsluhy.

Foto: Fondovník / Generováno AI Ideogram

Regál s čisticími prostředky, kdy některé z nich obsahují alkohol.

Obsluha pokladen a já

Ach ne, tohle fakt nesnáším. Člověk si chce ušetřit čas, a místo toho tam dřepí a čeká na obsluhu, která zrovna dvakrát ráda také není. Samoobslužná pokladna totiž znamená sama se obsloužit. Což jsem očividně z nějakého důvodu nezvládla, takže jsem se hned začala cítit jako potížista. Netrvalo to naštěstí dlouho a objevila se obsluha. Konečně. Od pohledu tak dvacetiletý klučina. O hlavu menší než já. Sotva po střední. Přichází nesměle a odrovnává mě hned otázkou: „Máte u sebe občanku?

To, co se dělo dál, si pamatuji už jen matně. Byla jsem tak zaskočená, překvapená, odrovnaná, že už ani nevím, co jsem odpověděla. „Proč se mě hergot ptá tenhle klučina, jestli mám u sebe občanku, co mu do toho vůbec je,“ pomyslela jsem si. Nekupovala jsem žádný alkohol, tak mě ani nenapadlo, že by to mohlo mít byť sebemenší souvislost s nákupem. Jenže mělo. A šlo o WC čistič.

Stála jsem tam opařená ještě chvíli. Občanku jsem samozřejmě u sebe neměla. Navíc představa, že bych snad mohla tento čisticí prostředek jakkoliv zneužít kvůli tomu, že obsahuje alkohol, byla absurdní. Co na tom, že jsem ve věku, kdy bych mohla být máma tohoto mladého prodavače. Chvíli mě tam stejně ještě podusil, ale nakonec na pokladně potvrdil, že je vše v pořádku. Já zaplatila, posbírala si těch pár věcí a odešla.

Bizarnost a přehnaná bezpečnost?

Při odchodu jsem se samozřejmě už usmívala. Dokonce jsem si vybavila, že se mi podobná situace stala asi před 10 lety. Ale to jsem prostě byla o 10 let mladší! Teď jsem přemítala nad tím, jestli je opravdu nutné, aby se v dnešní době alkohol v čisticích prostředcích takto hlídal. Jak si asi někdo doma naleje dezinfekční prostředek proti plísním do skleničky místo vína? To mi vysvětlete. Nicméně jsem pak na internetu téměř u každého takového prostředku našla větu: „Prodej pouze osobám nad 18 let!“

O alkohol nejde

S manželkou jsme se nad celým příběhem nakonec zasmáli. K našemu překvapení jsme pak ale zjistili, že tady vůbec nejde o alkohol. Vše se totiž odkazuje na zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví. Ten zakazuje prodej chemických látek a dalších podobných směsí osobám mladším 18 let. Mohou totiž poškodit kůži, tělo, oči, zažívací ústrojí, téměř cokoliv na lidském těle. A čistící prostředky do této skupiny patří také.

Přesto si nemohu pomoci. Přijde mi totiž někdy opravdu úsměvné, že zatímco takhle přísně kontrolují nás dospělé, navíc ještě narozené dávno před vznikem samostatné České republiky, mám dojem (a snad je to opravdu jen dojem), že mladí si stejně vesele kdekoliv koupí cokoliv – a nikdo jim v tom nebrání.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz