Hlavní obsah
Zdraví

Penny a silikonová prsa končí happyendem, nesuďme moc brzy

Foto: Freepik

Obrázek je ilustrační

Nevkusná, laciná, trapná. Přesně taková hodnocení se objevovala ve spojitosti s novou reklamní soutěží řetězce Penny Market. Celá akce má ale v důsledku mnohem hlubší význam.

Článek

Na první pohled to obchodní řetězec Penny Market pořádně přepískl. Kdejaké oko marketingového specialisty by tuto reklamní akci bez váhání zhodnotilo jako faux pas. Známý obchodní řetězec Penny Market totiž ve své lednové soutěži nabídl mimo jiné nová silikonová prsa jako jednu z hlavních cen. A reakce? Vlna kontroverze, kritiky a možná i částečně smíchu. Sexismus, bizarnost, nevkus, zaznívalo z úst marketérů i široké veřejnosti.

Kritika na začátku

Soutěž s heslem „Akce, jak si račte přát“ zahrnovala celou řadu neobvyklých výher – od odvozu limuzínou, po toaletní papír, až po možnost minutového nákupu zdarma. A právě plastická operace prsou se nejdříve tvářila, jakoby do celého odměnového balíčku moc neseděla. Laciný způsob, jak zaujmout. Všichni to navíc moc dobře známe. Nahota a veškeré sexuální témata přitahují pozornost. Kolikrát jsme byli svědky billboardu s odkazem na prodej některých produktů třeba do dílny pro pány. A u nic žena v plavkách. Proč? Nahota zkrátka prodává. A že by s něčím takovým prvoplánově přišel Penny Market? Ani náhodou. V těchto hodinách jsme svědky poměrně překvapivého obratu v příběhu.

Obrat na zdraví a prevenci

„Řešíte prsa? Tak je řešte pořádně!“ Tento titulek na webu Penny předznamenal směr, který obchod zvolil. Namísto laciné reklamy se zaměřil na prevenci rakoviny prsu. Penny spustilo spolupráci s jedním zdravotním centrem a nabídlo bezplatné sonografické vyšetření prsou těm, kteří nemají nárok na jeho proplacení zdravotní pojišťovnou. Kapacita kliniky je omezená, ale každý, kdo se stihne objednat včas a nechá se vyšetřit do 30.6.2025, má tuto službu zcela zdarma.

Kromě toho Penny cílí i na zbytek ženské populace a jednoduchým obrázkem (výše) nabádá k samovyšetření prsou. Jde o čtyři jednoduché kroky.

  1. Prohmatejte nahoru a dolů
  2. Prohmatejte krouživě
  3. Stisknutím bradavky
  4. Hmatem v leže na zádech

Důležité je především zmínit, že si většina žen odhalí nádor sama. Připomenutí ze strany Penny Marketu tak jde správným směrem.

Marketingový šach mat a lekce pro všechny

Z původně kontroverzní akce se tak stala kampaň s pozitivním dopadem. Kampaň, na kterou se bude možná dlouho vzpomínat. A především kampaň, která může znovu zachránit to nejcennější. Lidské životy. Z plastické operace prsou a původně marketingové strategie Penny se tak stal symbol prevence a boje proti rakovině. Nakonec, není to ten pravý happyend?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Samovyšetření prsu

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz