Hlavní obsah
Názory a úvahy

Pokáč riskuje svou pověst spojením s finančními poradci a bankou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Obrázek je ilustrační

Sám jsem se Pokáče zeptal, proč zrovna finanční služby. Nešlo mi totiž zprvu dohromady, proč se stal ambasadorem nově vzniklé Partners Banky. Svou pověst možná trochu riskuje, dobře ale ví, co dělá.

Článek

Už jste zaregistrovali zpívajícího Pokáče, jak dělá reklamu nově vzniklé české bance? V posledních týdnech ji můžete vidět na internetu i v televizi velmi často. Dvě relativně známé značky se rozhodly spojit svou cestu. Profitovat z toho určitě bude minimálně jedna – a to Partners. Obávám se totiž, že Pokáčovi reklama může ublížit, i když k tomu neexistují relevantní důvody.

Spojení firem a známých tváří přitom není něčím překvapivým. Chytré společnosti vědí, že když k propagaci svého produktu sáhnou po známé celebritě, marketingově to jistě zafunguje. Pokáč tak na spolupráci kývl a dodal v odpovědi na můj email: „Samozřejmě, každá marketingová spolupráce si najde svoje kritiky, s tím počítám, nicméně když si dám na váhu všechna pro a proti, stále mi to vychází, že není o čem.“

Co jsou zač ti Partners

Nejdříve je třeba pro kontext začít přímo u značky Partners. Tu si člověk nejčastěji a správně spojí právě s finanční poradenskou společností Partners (oficiální název firmy je Partners Financial Services, a.s.). Ta je na našem trhu totiž už od roku 2007.

Právě tato finanční skupina Partners stojí za vznikem nové Partners Banky, která v tomto roce již sbírá první desítky tisíc klientů. Banka Partners získala od ČNB bankovní licenci pro provozování svých služeb. A tisková mluvčí Partners uvedla správně následující:

Pokud by Partners patřili mezi nedůvěryhodnou společnost, nikdy by nezískali od České národní banky bankovní licenci. ČNB má velmi přísné parametry a bankovní licenci udělila po mnoha letech a po velmi důkladném několikaletém schvalovacím procesu.
Tereza Píchalová, tisková mluvčí Partners

Tady je tak vše v pořádku. Dokonce i Partners jako zaměstnavatel vypadá z jednoho pohledu velmi dobře. Stačí se podívat na web Atmoskop. Na tom zaměstnanci hodnotí v různých kritériích právě svého zaměstnavatele, a nutno uznat, že výsledky Partners jsou v tomto ohledu velmi dobré.

Partners z druhého pohledu

Jenže ať může Partners být sebelepší firmou a značkou, vždycky bude záležet na tom, co si myslí lidé. A tak bohužel pro Partners, i pár negativních konotací se kolem její značky objevuje. Pokud se ale na ně podíváme poctivě a ve větším detailu, zjistíme, že se jedná o neférovou nálepku.

  • Partners zná většina z nás zjednodušeně jako finanční poradce. Už to je první překážka. Mezi lidmi totiž dle některých převládá názor, že 95 % finančních poradců jsou podvodníci. Jedná se ale o nesprávné nepodložené zobecnění, se kterým se těžko bojuje. Ze svého okolí tak znám i lidi, kteří finanční poradenství opustili právě kvůli negativní konotaci, kterou je tato profese často provázena. U Partners tak o to víc oceňuji, že „mají zájem na zlepšení pověsti jejich oboru“, jak mi v emailu Pokáč posdílel své dojmy z několika schůzek právě s vedením firmy.
  • Skupina Partners se také do povědomí lidí dostala v minulém desetiletí díky jedné nevhodné reklamě, ve které finanční poradci za hranou zákona strašili diváky. Bylo z toho chvíli haló a někteří z nás mají stále tuto reklamu před sebou. A i když se vedení Partners bránilo, že jde o nadsázku a humor, udělení pokuty bylo na světě. I tady by ale bylo zkratkovité pohlížet na všechny finanční poradce negativně, díky jedné nevhodné reklamě.
  • Osobně přidám ještě jednu negativní zkušenost. Tu jsem navíc posdílel se spolumajitelem Partners Petrem Borkovcem a byl jsem více než zvědavý na jeho reakci. Nejen mně se totiž před mnoha lety stalo, že jsem dostal pozvánku na schůzku právě s finančním poradcem od Partners. Konkrétně mi tehdy zavolal spolužák ze základky, že se chce se mnou potkat na pivě. Proč ne, říkal jsem si. Když pak pivo odložil stranou, začal mi nabízet některé finanční produkty. Myslím, že mi tenkrát i s něčím poradil. Na konci schůzky ale vytáhl papír s propiskou a tlačil na mě, abych mu dal 10 jmen a telefonních kontaktů, které by mohl oslovit se svou službou. Podal to ve stylu, že mi teď s něčím pomohl, takže je fér, abych mu za to něco dal i já. Jenže mně to fér rozhodně nepřipadalo. Měl jsem za to, že se jedná o běžnou praxi všech poradců Partners, protože stejnou zkušenost měli i někteří moji přátelé. Petr Borkovec mě ale vyvedl z omylu. V reakci na mou zkušenost mi odpověděl v emailu, že „doporučení jsou o komunikaci a dohodě poradce a klienta.“ Vždy tak jde o něco dobrovolného. Navíc dnes už je doba jiná. „Poradci s praxí 5 let a více obvykle doporučení nepotřebují, mají klientů dost a přirozeně se jím ozývají noví. A těchto poradců je dnes většina,“ dodává Borkovec.

Opatrně na zobecňování

A tak je škoda, že jako lidé vždy úplně chytří nejsme. Jedna negativní zkušenost s jedním poradcem neznamená, že je špatná celá skupina. Jedna nepovedená reklama a pokuta neznamená, že je celá skupina predátorská. To, že je nějaká nová banka minimálně názvem spojená s finančními poradci stejné značky, také neznamená, že banka nebude poskytovat služby správně a korektně. O to tady ale ve finále nejde. Bohužel. Jde o to, co si lidé myslí. Negativní nálepky se zbavuje opravdu těžko. A i tady bohužel platí, že jedna špatná zkušenost pošpiní dalších deset dobrých.

A tak se kvůli výše zmíněným důvod stále domnívám, že Pokáč svou pověst riskuje. A přesto (nebo možná právě proto) se mi ale jeho odvážné spojení s Partners líbí. Budu doufat, že se Partners skupině podaří své služby nabízet v té nejlepší kvalitě a dělat dobré jméno finančním institucím u nás. A Pokáčovi samozřejmě přeji, ať jeho pověst neutrpí. Spíše naopak.

Ono se totiž nabízí myslet si, že šel Pokáč do spolupráce pro peníze. Málokdo ale ví, že za svůj honorář na dovolenou určitě nepojede. Prozradil mi totiž následující:

Svůj honorář za tuhle reklamu dávám komplet na charitu, konkrétně na můj nově vznikající Pokáčovo nadační fond, který bude prostředky dále transparentně distribuovat.
Pokáč

Místo možné kritiky si tak sám Pokáč i Partners zaslouží minimálně z mého pohledu pochvalu. Z jejich spolupráce totiž budou profitovat i ostatní.

Zpracováno na základě uvedených zdrojů níže a e-mailové komunikace s Pokáčem, Petrem Borkovcem a Terezou Píchalovou (za Partners).

Zdroje:

  • Peníze.cz. Partners Financial Services, a.s. (dostupné ZDE).
  • Atmoskop.cz. Partners Financial Services, a.s. (dostupné ZDE).
  • Seznam Zprávy.cz. Partners Banka splnila podmínky pro licenci od ČNB. Sází na poradenství (publikováno 18.srpna 2023, dostupné ZDE).
  • Aktuálně.cz. Pokuta pro Partners. Finanční poradci v televizi strašili (publikováno 20. listopadu 2013, dostupné ZDE).
  • Mediaguru.cz. Nová Partners Banka se v kampani spojuje s Pokáčem (publikováno 28. března 2024, dostupné ZDE).
  • Peníze.cz. Nová Partners Banka má po prvním měsíci 22 tisíc klientů (publikováno 8. dubna 2024, dostupné ZDE).

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz