Hlavní obsah
Sport

Použil jsem omluvenku, kterou vydal Český hokejový svaz, na pondělí do práce, u šéfa prošla

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik / kues1

Obrázek je ilustrační

Můj šéf se mi nejdříve vysmál. Pak ale moji omluvenku akceptoval. Český hokejový svaz patrně ve vtipu zveřejnil takzvanou mistrovskou omluvenku na pondělí 27.5., kterou jsem ve své práci využil.

Článek

Jen několik málo hodin po triumfu českého hokejového týmu na mistrovství světa v ledním hokeji vydal Český svaz ledního hokeje (ČSLH) vzorovou omluvenku pro všechny fanoušky a fanynky. Šlo s největší pravděpodobností o vtip. Vzorová omluvenka totiž byla zveřejněna na instagramovém účtu Českého hokeje ve dvě hodiny ráno. A Český hokej je právě marketingovým pojmem, který ČSLH používá.

Omluvenka a český humor

Tato recesistická omluvenka se začala poměrně rychle šířit po sociálních sítích. Už několik hodin po zveřejnění měl příspěvek necelých 40 tisíc „lajků“. Nápad tak vyvolal vlnu nadšení, a i když je zřejmé, že jde o vtip, určitě se našli tací, kteří zkusili vzít omluvenku vážně a předložili ji svým šéfům.

Pod samotným příspěvkem se navíc objevila řada komentářů, které znovu potvrdily, jak náš národ kromě hokeje vládne i humoru.

  • Někteří začali dosazovat brankáře Dostála na Hrad. Jistě by se ale také spokojili minimálně s vedením ministerstva obrany.
  • Omluvenka byla původně vytvořena kromě „pracantů“ i pro studenty do škol. Jedna z učitelek se ale zeptala, jestli to projde i jí jako učitelce. Jiný student se ptal, jestli může omluvenku použít u státnic.
  • Jeden z žáků si také dělal srandu, že by jim za takovou omluvenku dali ještě učitelé poznámku.

Omluvenka a můj šéf

I já byl jedním z těch, kteří mistrovskou omluvenku použil. Samozřejmě v humoru, ale přesto s malou nadějí, že by mi na ní můj šéf mohl kývnout. Jeho reakce mě tak nakonec mile překvapila. Nejdříve se samozřejmě smál, když v emailu tenhle dokument našel. Napsal mi ale zároveň, že nějaký drobný pozdější příchod akceptovat klidně bude, pokud si svou práci pak dodělám jindy.

A tak i když se nejednalo o oficiální dokument, který by měl jakoukoliv právní platnost, stejně svůj užitek přinesl. Ať už totiž někdo tuto omluvenku vzal vážně, nebo ji použil pouze pro zábavu, je jasné, že tento vtipný dokument přispěl k dobré náladě a spokojenosti mnoha lidí po celé zemi. A podobně jako mluvil prezident Pavel v kabině ke hráčům po zápase a děkoval jim za spojení rozhádané společnosti díky sportu, je podle mě humor tím dalším prvkem, který spojuje stejně tak dobře jako třeba zlatá medaile z hokeje. Autorovi tohoto skvělého vtipného příspěvku tedy patří velký díky.

Zdroje:

  • Český hokej. Mistrovská omluvenka (instagram, odkaz na příspěvek ZDE).
  • Česká televize. Prezident Petr Pavel na návštěvě v kabině mistrů světa (publikováno 27. května 2024, odkaz ZDE).
  • Český hokej. Kontaktní údaje (odkaz ZDE).

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz