Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Z deníčku motorkáře 23.10.2023, odpoledne

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Forest

Rozhodl jsem se začít si psát deníček, abych přiblížil lidem, jak asi může vypadat taková běžná cesta motorkáře na cestě do práce, na dovolenou i na běžné projížďce.

Článek

Pomalu přichází pro „některé“ motorkáře ten čas, kdy jejich miláčky čeká medvědí spánek. Naplní si bříško benzínem a ulehnou k zimnímu spánku. Já ale ještě stále vyhlížím každý další den jakoukoliv příležitost k tomu, abych mohl provětrat kola a trochu toho benzínu spálit. Dnes se další příležitost naskytla. Je třeba doručit balíček k veterináři.
Nedal jsem se dlouho pobízet a zhostil se radostně tohoto úkolu. Zároveň jsem si řekl že by Scotty jistě uvítal nové brzdové destičky, protože pomalu pozoruji že páčku musím více domačkávat. Byt opouštím dříve, než se toho úkolu zhostí někdo jiný.

Vyrážím z garáže jako střela. Je krásné slunko, a to je příslib nádherné projížďky. Kličkování mezi auty je tak snadné jako procházka parkem. Za chvíli se nacházím jen kousek od veterináře. Přijíždím k přechodu. Z dálky nevidím žádné chodce ani překážky. Přesto trochu zpomaluji. Když jsem od přechodu jen pár metrů, vřítí se na něj muž se svým mopsíkem, vynořiv se bůhví odkud. Prsty chytám za brzdu a zároveň mé chodidlo se naplno opře do brzdy zadní.

Mopsík s již vykulenými očky je vykulí ještě více. Není divu, neboť přímo na jeho hlavu se řítí kolo mé motorky, ač již brzdící. V té chvíli vidím, jak nadskočí nad zem a posune se vzduchem o kus dál. Tato vystrašená reakce zajistila, že z něj nebyla vytvořena fotka na přechodu. Majitel odskakuje také se značně vyděšeným výrazem. Motorka stojí a oba provinilci jsou naživu. Jak zvednu helmu slyším může křičet „Nezbláznil ses? Jsi mi málem zabil psa a mě přejel!“. Vypnu hudbu a odpovídám taky zvýšeným hlasem „Nejsi ty trochu blázen? Vlítnout takhle bez přemýšlení přímo před motorku? A ještě se psem?“ „No tak snad má chodec vždy přednost ne? Takže na přechod můžu kdykoliv a ty si máš dávat jako řidič pozor.“ Stále ještě křičí. „To se pleteš. Nemůžeš jen tak vběhnout na přechod jako trouba. Motorka jen tak na takhle krátkou vzdálenost nezastaví ty jelito. Stačilo pár centimetrů a tvůj mazlíček by se mi otiskl na chromy. A co bych dělal s mopsovskou nálepkou. Trošku přemýšlet příště.“ Mopse už úlek přešel a tahá za vodítko. To dopomůže ukončení této nesmyslné konverzaci.

Muž pokračuje v chůzi a já se rozjíždím. To je docela trouba, vběhnout do silnice před rozjetá vozidla s tím že má přednost, pomyslím si. Lidi přemýšlejte trochu. Můžete mít přednost, ale položte si otázku „Ví o tom ten, kdo se k přechodu řítí ve vozidle?“ ať si nezkazíte den zbytečnou kolizí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz