Hlavní obsah
Cestování

Z deníčku motorkáře 24. 8. 2023, večer:

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Forest

Rozhodl jsem se začít si psát deníček, abych přiblížil lidem, jak asi může vypadat taková běžná cesta motorkáře na cestě do práce, na dovolenou i na běžné projížďce.

Článek

Objednal jsem si nové rukavice. Dny plynou a balík nikde. Přecházím nedočkavě sem a tam. Přemýšlím, co se asi mohlo stát, proč již poslíček nezvoní. No upřímně byl to prý pouze jeden den, ale mě to připadalo jako týdny. Náhle oknem vidím zastavit auto. Konečně dorazil balík.

Trhám obal jako malé dítě pod vánočním stromečkem. Jaké je moje překvapení, když je balík otevřen. Uvnitř nacházím jakousi plastovou součást s nápisem Triumph. Jde o nějaký plastový kryt nádrže. Skoro propadám v pláč, ale jsem motorkář a tak začnu přemýšlet. No je vedro, a tak se každý může splést. Rychlý telefonát a zjišťuji že paní co posílá objednávky to nějak spletla a mé rukavice poslala bůhví kam. Někdo bude asi taky překvapen. Myslím že víc mile nežli Já. Paní pojede do Prahy, a tak mi druhé rukavice vezme.

Po práci sedám na motorku a s bráchou vyrážíme za jasným cílem a nic nás nezastaví. Za chvilku jsme u Bílé labutě, rukavice předány a můžeme jet. V nových rukavicích se jede samozřejmě lépe než ve starých. Jedeme po nábřeží a pak Břežanským údolím. Dojedeme do Jesenice. Zde se bratr odpojuje a já vyrážím po silnici dále sám. Osamělý jezdec po okruhu směřuje zpět ke svému obydlí. Není provoz, a tak se jede dobře. Dorazím ke sjezdu z okruhu a ke garáži už jen co bych nářadím dohodil. Ne tedy že bych to zkoušel, tolik nářadí zase nemám. Přijíždím k světelné křižovatce a svítí zelená.

Nějaká mladá slečna +-12 let, sluchátka na uších, oči přilepené na telefonu a kráčí normálně skrz silnici na červenou. Nevnímá jiný svět než ten virtuální. Auta, co k ní míří a ani motorka ji netrápí. Přibrzdím a nechám ji bezpečně přejít. Ve chvíli, kdy jí míjím stisknu můj oblíbený hlasitý klaksonek a následuje opětovné vtažení do reality. Je tedy méně bolestivé než kolize s dopravním prostředkem, ale jistě to nějakou jizvičku na srdci a psychice zanechá. Slečna provede baletní kreace, kdy tělo okamžitě vystřelí dopředu jak na pružině ale zároveň telefon i se sluchátky letí na opačnou stranu. Něco podobného jsem viděl v Matrixu a předváděl to Keanu Reeves, ale ve zpomalených záběrech. On ale musel být na lanech. No myslím že zahozený telefon je lepší, než aby slečnu nepozorný řidič sestřelil. Třeba to nějaký výchovný efekt zanechá. Jako v podvečer, kdy už není dobře vidět to byl docela hazardek. Zajímalo by mě, jestli slečna bude příště dávat větší pozor.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz