Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Z deníčku motorkáře dne 6. 10. 2022 ráno

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Forest

Rozhodl jsem se začít si psát deníček, abych přiblížil lidem, jak asi může vypadat taková běžná cesta motorkáře na cestě do práce, na dovolenou i na běžné projížďce.

Článek

Znáte ty již světem unavené, prošedivělé, neustále agresivně paranoidní chudáky, sedící ve svém SUV autě za několik milionů, neustále bojující za své právo nebýt v zácpě nikým a ničím předjetý. Přesně takový se objevuje v tomto příběhu v roli záporáka na našich silnicích. Když jsem dorazil k zácpě, kde se auta téměř nehnula, tak tento „bojovník silnic za práva řidičů“, říkejme mu Eda, začal všemi prostředky bránit své právo na pozici v zácpě. Když jsem se pomalu blížil k autě přede mnou, začal Eda najíždět koly do mého pruhu, zablokoval oba, aby uchránil svojí pozici a ukázal dominanci před svou dcerou (tedy nejspíše to byla dcera, ale kdo ví, že ). Ona byla hrdá na Edu, i když vypadala trochu pobledlá a v očích měla vyděšený výraz. Eda si z toho nic nedělal, stále více blokoval oba pruhy a dožadoval se pozornosti a pomoci ostatních řidičů troubením, aby upozornil, že se blíží jeden dvoukolový narušitel, který měl jistě v úmyslu porušit celistvost zácpové fronty a všechny ponížit a okrást o jejich místo ve frontě.

Eda bojoval naplno, a tak urgentně, až přehlédl že škodovka před námi má za okny podivný rámeček a něco co vypadá jako reproduktory na zadním skle. V tom se to stalo. Po několikátém zatroubení se rozsvítil stroboskop a já jsem byl odstaven i s Edou na krajnici. Zde začala argumentační bitva. Policista se Edy zeptal na doklady a mě se zeptal, jestli jsem v pořádku. Eda se pustil do policisty, jak je možné, že již nemám pokutu, že předjíždím mezi auty a okrádám lidi o jejich vydobyté místo ve frontě. Policista mu oznámil že zatímco já jsem jel ve svém pruhu, protože k předjíždění ještě nedošlo, není tedy možné pokutovat něco, co se údajně chystám udělat. Ale dá se pokutovat nebezpečné vytlačování a změna pruhu bez zapnuté směrovky. Také by se nemělo troubit ve městě, pokud není zbytí.

Nyní by se dala atmosféra krájet. Bohužel netuším, jak situace dopadla, protože se na mě otočil druhý policista a řekl mi: „Přestaňte se tady smát jako blbeček a jeďte si po svém.“ Poděkoval jsem a vydal se dál do práce. Když jsem startoval, zaslechl jsem ještě, že Eda něco křičí, ale to už se ozval zvuk mých výfuků a hudba v helmě.

Vím, že spoustu lidí má s policisty problém, ale mě dnes docela zlepšili ráno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz