Hlavní obsah
Lidé a společnost

„Já si MDŽ užiju, vždyť můžeme volit“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: freepik

„Já si MDŽ užiju, vždyť můžeme volit,“ je věta, která mi dneska rozzářila den.

Článek

Každý rok si mechanicky přejeme „všechno nejlepší k svátku“, myšleno MDŽ (mně přeje každý, kdo ten den potkal kalendář, protože zrovna slaví i Gabriela), nikdy jsem se nad tím nějak nepozastavila, ale dneska ano.

Šla jsem s dcerou na očkování a cestou zpět jsem se stavila v obchodě pro šunku. Shodou náhod tam obsluhovala velmi sympatická paní prodavačka, ke které pro šunku dojdu, i kdybych na ní neměla chuť. Vždycky mi svým přístupem zlepší den. Dneska proběhl tento rozhovor:

Ona: „Všechno nejlepší k svátku.“

Já: „Jak to víte?“

„Je MDŽ.“

„A jo vlastně, všechno nejlepší k svátku i vám.“

„Nebojte, já si dnešek užiju, vždyť můžeme volit.“

Věta, která mi vykouzlila úsměv na rtech. Vždyť má pravdu! Díky sufražetkám a jiným aktivistkám mohu vyjádřit svůj hlas ve volbách, studovat vysokou školu a být lékařka a nikdo se tomu nediví.

Takže se jdu učit na další státnici a přitom sledovat dceru, jak si hraje na dečce s chrastítky. Díky jim za to!

Anketa

MDŽ slavím
ano
62,5 %
ne
37,5 %
Celkem hlasovalo 8 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám