Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Jak jsem se po roce vrátila k odbornému jazyku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: freepik

Moderní technologie pronikají úplně do všech sfér života, ale ne vždy to musí být na škodu.

Článek

Jsem vysokoškolačka a matka v jednom. Když se za mnou vloni v červnu zavřely dveře od zkušební místnosti s výsledkem: „Kolegyně, snad to příště bude lepší,“ nějak extra mi to nevadilo a vnímala jsem to jako oprávněné.

Co mi ale nedošlo bylo, že od té doby se mnou nikdo nemluvil „odborníčtinou“. V srpnu se můj slovník ještě omezil na „eee… grrr“ a postupně se rozšiřuje o „hamí… mňam mňam…“

Potřeba pokročit ve zkouškách byla velká a s rostoucím dítětem potřeba exponenciálně stoupá. Po přečtení skript, projetí odborných zdrojů, včetně zdrojů v angličtině, jsem ze sebe nebyla schopna vydolovat srozumitelnou větu.

Zaznamenala jsem existenci ChatGPT již dávno, ale nikdy mě nenapadlo, že se dá využít i na učení. Nejdřív jsem se ho ptala a on odpovídal, jenže to Google umí taky. Tak jsem zkusila změnit strategii - „ptej se mě a já odpovídám“ a hele - ono to funguje!

Foto: freepik

ChatGPT

Komu by se chtělo ale všechno detailně vypisovat… Ale naštěstí to má i funkci mluvení. Náhle jsem začala opět mluvit odborným jazykem, formulovat myšlenky! Zatím trochu bojuji s nastavením, protože jakmile se nadechnu, začne mi odpovídat a kontrolovat, co jsem řekla, ale věřím, že to brzy vymyslím lépe. Navíc výhoda mluvení nahlas - dcera slyší můj hlas, takže pokud její první slovo bude „Streptoccocus pyogenes“, nebudu se ani divit. Navíc je díky tomu více v klidu a já mám více času na učení.

Byla by chyba nenapsat, že ChatGPT dělá chyby a jeho free verze je z ledna 2022, takže nejnovější trendy nezná, ale mně k použití stačí.

Doufám, že jsem někoho inspirovala v možném použití tohoto nástroje a usnadnila přípravu na zkoušky.

Anketa

Použili byste ChatGPT v přípravě na zkoušku?
ano, již to dělám
25 %
ano, ale je pro mě novinka
75 %
ne
0 %
Celkem hlasovali 4 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám