Hlavní obsah
Rodina a děti

Hele, nejsi náhodou zase těhotná?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Hej…existuje jedno základní pravidlo. Jestli si nejsi jistý, že je žena těhotná, nevytahuj to, fakt ne. Dnes se mi to už naštěstí nestává, ale po porodech se mě občas někdo zeptal.

Článek

A ne, nebyla jsem těhotná! Jen jsem byla normální žena z masa, kostí a rozjetých svalů. Tak sorry, že za rok po porodu nevypadám jak z letáčku o poruchách příjmu potravy. Navíc moje druhé a třetí dítě si z mého trupu udělaly asi vilu, takže podle toho pak celá ta „core area“ vypadala.

Sdílet, či nesdílet?

Už pár let přemýšlím, že na instagram, kde nesdílím vůbec nic, nebo na fb, kde nesdílím téměř nic, vyfotím svoje po dětech vytahané břicho, respektive svoji kůži na břiše, kterou můžu krásně nahoudat a srolovat jakkoliv jen potřebuju. Třeba do srdíčka. Protože ono špeky a vytahaná kůže není to stejné. Takže nevytahujte na mě takovou tu klasiku doplněnou falešným úsměvem a la já jsem hvězda a ty ne „Nestěžuj si, kdybys zabrala, máš bříško zase ploché.“ Asi těžko, Anežko.

No, nakonec jsem s kůží na sítě nešla. Nepotřebuju, aby celý svět, ok, tak všichni mí „přátelé“ viděli moje břicho, ale cítím tak na srdíčku, že je třeba to světu říct. Hlavně tomu světu, který má dobrou genetiku a tunu kolagenu na 1 cm čtvereční kůže, a pak taky světu, který sleduje nerealistické americké filmy, kde herečka tři hodiny po porodu vypadá ještě lépe než dva roky před ním, a taky světu, který třeba prostě jen nebyl v přítomnosti normální ženské, která porodila.

Základní poporodní fakta.

  • Žena po porodu je tlustá. Existují výjimky? Ano. Budete vy ta výjimka? Nejspíš ne.
  • Žena je po porodu tlustější déle, než čeká ona sama i vy. Co k tomu dodat, zažijeme to všechny.
  • Žena má pravděpodobně diastázu, na jejímž stáhnutí bude muset vytrvale a dlouhodobě pracovat. Taková příjemná zábava.
  • Žena může mít vytahanou kůži na břiše, tzv. převis, se kterým neudělá vůbec nic. Není nad optimismus, že, ženy?

Takže řešení? Stáhnout diastázu na maximum a potom cvičit a cvičit bezpečné cviky. A cvičit a cvičit. A až budou vaše svaly pevné a stažené jako ocel, pak na nich ten převis z kůže vypadat jakž takž „hubeně“. V oblečení. Bez něj pořád smůla. To je zatím za mě jediné objevené řešení. A trvá to. A protože tahle radost většinou potkává ženy po dvou a více porodech, zabere dost času. Než se ženská rozhodne vyhradit si na cvičení čas a než jdou vidět nějaké výsledky, protože malé bytosti, kterým obětovala svou potenciální vánočku (ne, žádnou sice neměla, ale MOHLA BY MÍT, haha) se jí snaží ve fitness aktivitách všemožně zabránit.

Rozšířené mýty aneb povzbudivé věty, které ovšem nejsou zas tak povzbudivé

  • Tělo 9 měsíců tvořilo dítě, tak teď potřebuje 9 měsíců na to se dát dohromady. Jo, to je moc pěkný, až na to, že pokud za 9 měsíců nevypadáte tak, jak jste si představovala, dostanete brutální depku.
  • Až dokojíš, tak to všechno zhubneš, uvidíš. Možná jo. Možná ne. Jako pěkná teorie. Já po dokojení zhubla, to jo, ale prsa. Pohodlně se teď rolují, je to praktické.
  • Až budeš běhat za děckem, všechno shodíš. Noo. Neříkám, péče o děti může být dost vyčerpávající, ale spíš bych ty aktivity zařadila jako silový trénink a ještě dost debilně zaměřený třeba jen na jednu stranu, než kardio. Jako jo, divoch na plastovém enduru sice může dát zabrat, ale asi jsem na tom nebyla ještě tak špatně nebo oni tak dobře, že bych jízdou svých dětí hubla jedno kilo za druhým. Navíc většinou si na tom nevděčným krámu děcka uštíply zuby dřív, než se ze mě stala modelka. Ale to jen tak na okraj. A když přešly na odrážedla a kola, tak jsem už zase rodila nebo tak něco. Nebo jezdila s nima. No prostě u mě smůla. Něco jiného je to asi u dvojčat, trojčat a spol. Ale i tak bych to spíš viděla na hubnutí z absolutního vyčerpání a nedostatku spánku než z aerobních aktivit.

Musí matky vypadat jako nematky?

Takže. Optimismus, matky, optimismus. Mně se třeba to břicho po dvou letech od porodu a po půl roce denního cvičení konečně zmenšilo. Ale převis mám pořád. Když totálně zatáhnu břicho nebo zatnu svaly, stále mi tam plandá roztomilá kůže navíc, kterou bych nejradši odeslala do věčných lovišť. Ale na abdominoplastiku to zase nevidím. Operace, jizva, rekonvalescence a taky prostě následování standartů společnosti, která očekává, že matka může a bude vypadat jako nematka. Je to nefér. A jo, hezky česky tady fňukám. Protože nemám tolik kolagenu jako moje kamarádky třeba. A protože chci být ze všech nejhezčí samozřejmě, což se s tímto deficitem dosahuje těžko.

Dost stěžování

Ale já vím, mám zdravé děti, já jsem zdravá, a plandající břicho je prostě jenom estetická záležitost. Ženy jsou na tom tisíckrát hůř. Jen jsem chtěla ale zmínit, že žena, která vypadá jako těhotná, nemusí být těhotná. A nemusí to být lemra. Prostě jen měla málo kůže a velké břicho nebo velká sobecká embrya, která si vytvořila v děloze apartmán 5+kk.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz