Hlavní obsah
Nakupování

Marketplace - to nepochopíš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Marketplace je místo obchodu pro otřelé. Místo, kde se nepředstavitelné stává možným.

Článek

Abyste mohli prodávat na Marketplace, musíte být tak trochu obchodník, tak trochu psycholog, tak trochu věštec, tak trochu zákaznické centrum a hodně nad věcí. Protože ne všichni lidé, kteří se vám ozývají, si přečtou inzerát, ne všichni, kteří slíbí, že přijedou, tak přijedou a ne všichni si po příjezdu předmět skutečně odvezou. Naše zkušenosti jsou bohaté.

Nenabízejte věci jen za odvoz, protože se vám ozve asi tak padesát Ferů a Jessic, ale nepřijede si nikdo. A když si přece jen někdo přijede, ostatní zájemci vás ještě pošlou víme kam. Proto věci raději inzerujte třeba jen za symbolickou částku.

Moc se nemusíte obtěžovat u inzerátu udávat rozměry a další detailní informace, neb minimálně polovina nákupčích na Marketplace váš inzerát buď nečte, nebo nedisponuje tak pokročilým stupněm komparativního myšlení. Proto spoléhá, že umíte věštit. „No a vleze se mi to do auta?“ No, jako rozměry jsem uvedla, jak velký máte kufr, fakt nevím.

Cenu napsat musíte, ale stejně počítejte s tím, že tak třetina dotazů přijde na to, kolik předmět stojí. A zda by mohl stát méně.

Nečekejte, že když se s někým na předávce domluvíte, dotyčný si pro věc skutečně přijede. Toto štěstí prožijete tak ve 30 % případech. A když už přijede, nejásejte, není jasné, že obchod proběhne. Viz naše zkušenost. Přijde pán pro ledničku, prohlídne ji a hukne na frajerku: „Héj, čaje, šak ta je ňáka mála. Tu nechcu!“ A jsou pryč. Rozměry ledničky samozřejmě v inzerátu byly uvedeny, plus jsem pro jistotu zdůraznila, že jde o lednici menší. Jaký paradox, že slečna druhý den psala, že by si pro ni ještě přijeli. Jasssně, ani náhodou.

Rovněž se snažte na fotografiích vyfotit pouze předmět, který nabízíte. Stalo se nám, že jeden mladý pracovitý muž chtěl, abychom mu darovali cca 200 ks dlažebních kostek, které nám dle jeho znaleckého posudku doma nejspíš překážely.

Ale nemyslete si, že máme zážitky pouze s lidmi sociálně slabšími. Pro jeden velmi starý a nehezký dřevěný venkovní stolek a dvě menší lavice si přijela velmi hezky upravená dáma pokročilého věku v tehdy zbrusu nové Audi Q7. Když jsem ji zvala na naši zahradu v dobrodružnější lokalitě, bylo vidět, že se obává, že si ji u nás zamkneme a budeme s ní provádět něco nepěkného. Toto dřevné haraburdí se jí líbilo, prý bude mít stojany na kytky. Společně s mužem jsme se snažili narvat krám do jejího neposkvrněného kufru auta, načež muž raději stůl rozmontoval, aby Audi nepřišla ke škodě.

Jo a pozor na boty. Prodávala jsem své svatební červené lodičky. Jeden muž je ode mě koupil, zaplatil mi předem, ale koupě bot byla vlastně jen předehra k mnohem velkorysejší nabídce. Nabízel mi několik tisíc na účet předem, když mu vyfotím své nohy. Jako kšeft to byl pěkný, ale přeci jen nechci, aby moje nohy figurovaly v něčích nečistých představách, takže jsem s díky odmítla. Nakonec si boty ani nevyzvedl, přišly mi zpět a já je hodila do textilního kontejneru, protože jsou zjevně i pro Marketplace příliš sexy.

Jo a nikdy se nesnažte na Facebooku prodat drogy, děti nebo třeba aniball. Mark vám to zakáže. Ale to nevadí, protože která žena neprodělala epiziotomii nebo alespoň rupturu hráze, jako by nerodila.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz