Hlavní obsah
Rodina a děti

Mimino v letadle - pomoc!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Mimina a batolata v letadle, to je blbý. Jako fakt blbý, za trest. To by se mělo zakázat. Jako existují kids free restaurace, hotely a resorty, chtělo by to i lety. Jenže pak přijde den, kdy s miminem letíte vy…

Článek

Nastala doba dovolených, proto je třeba se pověnovat velmi aktuálnímu a palčivému tématu.

Mimino je v letadle tvor nežádoucí a pouze hluší nebo velmi, velmi, velmi hluboce dětmi nepolíbení lidé se mohou z jejich přítomnosti skutečně těšit. Netvrdím, že se nenajdou jedinci, kteří ze slušnosti předstírají náklonnost a snaží se s dítětem navázat kontakt, ale ta milá, leč hraná faleš, jde cítit až do pilotní kabiny. Poslední sortou lidí jsou rodiče. Ti, kteří s sebou mají děti, na vás spiklenecky, či soucitně mrknou. Není divu, mají radost, nebudou jediné černé ovce letu. Ale ti, co děti protentokrát nechali doma, na ty pozor. Jde o pasivní agresory. Ti by vás rádi poslali prvním padákem dolů, samozřejmě s dítětem, protože konečně mohli mít klid. Kdybyste neletěli vy.

Dnes už velký cestovatel nejsem. Napuštěním bazénu a pobytem u prarodičů naše letně zážitkové povinnosti vůči dětem považujeme za odbyté, a pokud se někomu něco nelíbí, ať si hledá jiné rodiče. Ale když jsem měla jedno batole, letěla jsem během 9 měsíců 7×, podotýkám, že bez doprovodu. Takže se považuji za značně protřelou létající matku mimino-batolete. Proto vám dám pár nevyžádaných dobrých rad. Berte to postupně. Pokud pro vás rada nepřipadá v úvahu, sjeďte na tu nižší.

Nevyžádané dobré rady

  1. Létejte bez dítěte.
  2. Létejte s po celou dobu letu spícím dítětem.
  3. Létejte s po celou dobu letu dobře naladěným, veselým (ale ne příliš), roztomilým dítětem.
  4. Létejte s dítětem, které se dá uplatit sladkostmi či elektronikou.
  5. Létejte s dítětem, které nesplňuje výše uvedené, nicméně nasaďte si sedativa, která ideálně zapijte něčím tvrdším. Budete to potřebovat. A připravte si nějaké ostré argumenty o tom, že vychováváte další daňové poplatníky, že děti jsou taky lidi a že máte svoje práva!

Co s sebou pro dítě?

Jste zodpovědný rodič a opravdu neradi byste ostatním pasažérům pokazili let? To je od vás hezké. Snaha se cení. Tablety, mobily, tamagoči (ok, žertuji), pop ity, polly pockety, sladkosti, další sladkosti a další sladkosti, samolepkové knížky, lego, které vám není líto poztrácet a tak. Pokud vám něco z výše uvedeného nic neříká, vraťte se na Vysokou školu života, obor Rodičovství, konkrétně seminář Děti mučí rodiče pochtíváním krámů.

Jo a nalaďte se do módu buduhappyrodičdějsecoděj. Takže samozřejmě usaďte jeho veličenstvo na místo u okna, nechte jej verglovat s tou roletou tak akorát, aby děcko mělo radost a ostatní cestující vás nezlynčovali, hodně si povídejte a buďte děsně iniciativní a nadšeně sbírejte rozsypané křupky pod sedadlem a lovte upadnutý mobil o dvě řady nazad a snažte se diplomaticky vysvětlit, proč nekopat do sedadla před sebou (diplomaticky proto, že když byste to zkusili kategoricky, děcko dostane záchvat a to už nezachráníte), odvádějte pozornost od všeho nežádoucího a hlavně si to užijte, protože pokud dosahujete vrcholu Gaussovy křivky, tak létáte velmi výjimečně, tudíž jde o speciální příležitost a tu je třeba si vepsat do srdcí.

Moje letecké okénko

Jelikož jsem neletěla s Emirates, ale s Ryanairem a ČSA, měla jsem kolem sebe vždy spoustu dobrých lidí a málo místa. Koneckonců dobrých lidí se vejde všude dost. Měla jsem s sebou dítě, které nesnášelo změny a ač se běžně radostně kojilo, v letadle se prsu ani nedotklo. Můj první let proječelo prakticky celý. Tímto chci poděkovat letuškám, které mi poskytly azyl za závěsem společně s nimi v zadní části letadla, kde jsem probíraly své životy. Bylo to krásné a velmi intimní. Jedna z nich měla také malé dítě, doma samozřejmě. Bylo to jako najít spolubojovníky v boji. Nicméně tento všerozplývající se pěkný pocit asi neměl zbytek letadla. Není divu, že dalšího letu jsem se mírně děsila. Naštěstí pro všechny zúčastněné, další lety byly přívětivější. A já věděla, že nevystačím s prsem plným mléka a vybavila se vším potřebným.

Dudlíky, nosítka, lahvičky a prsa

Jako…nespoléhejte na to. Moje zkušenost je, že dcerunka se mi vykvákla na všechno, mohla jsem se stavět na hlavu, klasické tišící prostředky nepomohly. Ale naděje umírá poslední, takže si radši všechno vemte s sebou. Hlavně ty prsa. Tímto se omlouvám za diskriminaci nekojících, nevím vlastně, na kterou stranu je teď moderní vést propagandu - kojit, či nekojit? Do příště se poučím.

Pokud jste takový masochista a máte dětí víc, doporučuji zakoupit sobě a jim místenky v opačné části letadla, nasadit si sluchátka a nehlásit se k nim. Bude to tak pro vás jednodušší.

PS: já vím, že vy létáte pravidelně a vaše děti jsou hodné a je to všechno skvělé, ale pro těch pár majitelů dětí, které nejsou fandy cestování a novot, jsem tu s vámi. Budu na vás myslet. Nad barákem nám letadla létají v jednom kuse, vy sedíte určitě v jednom z nich, takže mi můžete dolů poslat pusinku a já vám jakože dám nějaký ten hugík, protože rodiče musí držet pospolu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz