Hlavní obsah
Nakupování

Jak jsem vyzrála na TEMU

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Ilustrační foto

Když člověk čte, jak je internetový obchod TEMU jedna z nejnebezpečnějších aplikací, nemá vůbec chuť tam nakupovat. Jenže pak vyskočí na sociální síti reklama – například na parádní hračky se slevou 90 procent. A chuť nakupovat přijde. Co s tím?

Článek

Upřímně, kdo by chtěl být obětí čínských špionážních aplikací, před kterými varují IT experti? Nikdo. Takže všudypřítomné reklamy jsem dlouho přecházela a odkazy neotvírala.

Nedávno jsem ale narazila na nádhernou sadu aut: Nákladní, traktor, míchačka, závodní a asi deset dalších, krásně barevných. Svítil u toho nápis, že cena je 810 korun, ale pro nové zákazníky pouze 81 a doprava zdarma. Vzhledem k většímu počtu malých kluků v naší docela početné rodině, jsem neodolala a klikla.

Email na jedno použití a odinstalovat

Obchod TEMU chtěl, abych si stáhla aplikaci a zadala email. Ten jsem si pro tuto příležitost vytvořila úplně nový. Postupovala jsem podle instrukcí a opravdu objednala sadu aut za 81 korun. Přišla za zhruba týden a poměr cena/výkon byl super.

A teď ten návod…

Aplikaci jsem hned po nákupu rychle odinstalovala a email neverifikovala zaslaným odkazem ani po třech urgencích, abych tak učinila.

A takhle to můžete udělat kolikrát chcete. Protože TEMU mi za pár dní zase nabízel devadesátiprocentní slevy pro nové zákazníky. Nainstalovala jsem znova aplikaci, založila úplně nový email a za deset dní jsem doma měla krásné osvětlení na balkón za 45 korun.

Slíbila jsem sama sobě, že už v TEMU nakupovat nebudu. Cena v řádu desítek korun za něco, co musí letadlem přeletět půl světa (případně lodí), mi nepřijde ekologické, ani správné. Měla jsem po dvou nákupech výčitky svědomí.

Ale třeba někdo z vás tento návod ocení!

TEMU prověřuje úřad pro kybernetickou bezpečnost

Pravda je, že na TEMU najdete snad úplně všechno, na co pomyslíte. A spousta lidí koupí k tomu, co je zaujme, ještě hromadu zbytečností, protože jsou prostě šíleně levné.

Jenže podle odborníků aplikace sbírá data z vašeho mobilu. Už i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) čínskou aplikaci prověřuje.

Už v minulosti varoval tento úřad před aplikacemi TikTok a WeChat. Jestli to mělo efekt, můžeme jen odhadovat. Soudím, že moc ne, protože na TikTok se v poslední době hromadně přesunuli třeba čeští politici.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz