Hlavní obsah
Umění a zábava

Vánoční příběh jako česká Láska nebeská. Nečekaně okouzlující

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Zdroj: Pixabay.com

Ilustrační foto

Česká vánoční komedie Ireny Pavláskové plná výtečných herců, humoru a lásky. To se píše v oficiálním popisku filmu Vánoční příběh.

Článek

A světe div se - je to pravda!

Ale popořadě. Možná jste na Nový rok stejně jako já hledali, na co se večer s dětmi podívat a nechtěli jste po sto padesáté S tebou mě baví svět, nějaký český béčkový krimi seriál nebo várku pěti po sobě jdoucích dílů ohraného amerického seriálu. A tak jste dali šanci novému českému filmu Vánoční příběh, který šel v prime time, tedy od osmi večer, na ČT1.

Předesílám, že české filmy nemáme doma moc rádi. U většiny, které jsme rozkoukali, se mi začaly trapností scénáře i hereckých výkonů kroutit palce u nohou po prvních minutách.

A úplná pravda je, že Vánoční příběh nám v obýváku začal náhodou, protože po zprávách nikdo nepřepnul.

Jenže po prvních minutách jsme se všichni zakoukali. Za prvé je film hvězdně obsazený. Od dua Kaiser - Lábus, přes Jaroslava Plesla, Karla Rodena, Jiřinu Bohdalovou a plejády mnoha dalších hvězd českého filmu. A to včetně té mladší generace - Sara Sandeva, Anna Fialová nebo Filip František Červenka (ten mladý rebel ze seriálu Most!).

Na druhý pohled mě zaujal ten herecký koncert. Všichni totiž hrají skvěle a výborně se doplňují. Nejsem odborník na casting filmů, ale laicky bych řekla, že tenhle herecký výběr se opravdu povedl do posledního komparsisty.

Ale co by byly dobré herecké výkony bez dobrého scénáře? Nic. Scénář napsalo víc lidí, včetně režisérky Ireny Pavláskové. A já tleskám. Dlouho jsem neviděla tak dobře napsaný scénář, složený z několika různých menších příběhů a na konci se všichni aktéři sejdou v jednom kostele ve velkém příběhu.

K dobrému scénáři patří samozřejmě i humor. Mám dlouhodobě pocit, že humor nám ve filmech moc nejde. Výjimkou jsou Pelíšky, Samotáři a pár dalších ojedinělých děl, která dodnes všichni citujeme. Ale ve Vánočním příběhu je hodně humoru - i díky skvělým hereckým výkonům, ale také super scénáři.

A samozřejmě nechybí ani ta láska, kterou slibuje oficiální popisek filmu. A to hned v několika příbězích, všechny jsou dojemné a možná vás některý z nich i dojme k slzám, mně se to stalo u dvou, ale víc prozrazovat nebudu. Tipla bych, že pokud si příběh pustíte, určitě ho v půlce nevypnete, protože děj se vyvíjí tak, že vám to nedá. A budete chtít vědět, jak to dopadne.

Ano, na konci jsem uronila slzu. Ale hlavně jsem se opravdu zaradovala, že ještě někdo umí udělat tak dobré dílo. Když to skončilo, jako první mě napadlo: česká Láska nebeská! Nekýčovitá, dojemná a chcete ji vidět znovu.

Ireno Pavlásková, děkuji vám i celému týmu za skvělou podívanou a hlavně naději, že umíme udělat po všech (důležitých) stránkách skvělý film!

Tím „umíme“ si ho rozhodně nepřivlastňuji, jen jsem po dlouhé době hrdá na českou tvorbu… :-)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz