Hlavní obsah
Lidé a společnost

Chování řidiče taxíku nás doslova šokovalo: Řval na nás, ať vypadneme a že jsme lůza

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Cottonbro Studio / Creative Commons / pexels.com

Ilustrační foto

Občas se člověk ocitne v situaci, kdy si prostě potřebuje zavolat taxi, protože už mu žádná tramvaj či autobus domů nejede a pěšky je to zkrátka moc daleko. Jenže naše poslední jízda nás doslova šokovala.

Článek

Když jsme se ocitli v nouzi, začali jsme řešit, jak se dostat domů. Jediným řešením pro nás byla taxislužba. Za cestu s oficiálním provozovatelem taxislužby si ale taxikáři v Praze často účtují přemrštěné částky. Proto jsme se rozhodli, že zvolíme jednu z levných platforem pro přepravu osob. Objednali jsme si tedy řidiče přes aplikaci a čekali, až dojede.

Přestože v aplikaci přímo vidíte, kde se řidič nachází a kolik času zbývá do jeho příjezdu, přijel taxikář o deset minut později, než měl. V tu chvíli nám to ale tolik nevadilo, jen jsme se potřebovali dostat domů. Hned, jak jsme ale sedli do auta, jsme pochopili, že to nebude úplně příjemná jízda. Pán, který nás vezl, měl sice dle aplikace české jméno, což se u této služby zase tak často nestává, po našem nástupu do auta nás ale ani nepozdravil a na náš pozdrav neodpověděl.

Když se ho pak má přítelkyně během cesty na něco zeptala, absolutně nereagoval. Musel jsem pak zvýšit hlas a otázku zopakovat. A právě to taxikáře rozpálilo do běla. Zastavil u nejbližšího chodníku a začal na nás skvělou češtinou řvát, ať okamžitě vypadneme. Ani jeden jsme nechápali, co se děje. Taxikář byl ale neoblomný. Křičel, že jsme lůza a ať okamžitě vypadneme z jeho vozu. Snažil jsem se ho uklidnit a zjistit, co se stalo. Jeho vysvětlení mě doslova šokovalo.

Jezdil totiž dle jeho slov i pro oficiální taxislužbu, kde za každou jízdu dostával i třikrát větší peníze. A my jsme si ho zavolali přes mobilní aplikaci jiné služby, kde bude jeho výdělek mnohem menší. Takže ho vlastně jenom zdržujeme a k tomu si s ním ještě chceme povídat. Přestože se po svém výlevu trochu uklidnil, trval na tom, ať si vystoupíme. No, v jeho rozpoložení jsme ani nic jiného dělat nemohli. Částku za celou jízdu si ale z naší karty strhl.

Samozřejmě jsem na jeho chování podal stížnost a požadoval jsem zaplacené peníze zpět. A k tomu ještě nějakou kompenzaci za způsobené komplikace. Bylo mi vyhověno ve všech bodech mého požadavku. To ale nic nemění na tom, že jsme se ocitli uprostřed noční Prahy a zbylé tři kilometry jsme už raději došli domů pěšky.

Tohle se stalo zhruba před necelým rokem. Čekal jsem, že když jsem jim velmi barvitě popsal vše, co nám taxikář řekl a jak se choval, už si u firmy ani neškrtne. Jenže jsem se mýlil. Měl jsem tu čest s ním opět jet minulý týden. Očividně si mě nepamatoval a měl rozhodně lepší náladu. Bavit se sice nechtěl, alespoň ale pozdravil a dovezl mě až na místo, kam jsem potřeboval.

Snažím se taxislužeb využívat jen v krajních případech. Někdy ale zkrátka člověk nemá jinou možnost. I tato situace mi potvrdila, že je mnohdy lepší se jim obloukem vyhnout.

Zpracováno na základě vlastního zážitku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz