Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Jsem heterosexuál, ale měl jsem muže. No a co?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Nicholas Swatz / Creative Commons / pexels.com

Životní styl se ve 20. století začal rychle proměňovat. Co bylo dříve tabu, je dnes zcela běžné. Nevyhýbejme se tedy ani dnes tématům, která už za pár let tabu nebudou. Mezi tato témata patří i sex se stejným pohlavím.

Článek

Když jsem vyrůstal, mluvilo se o sexualitě a jiných sexuálních orientacích daleko méně. Vždy jsem slýchával takové to klišé, že homosexuálů jsou 4 procenta naší populace. Jak jsem ale potkával nové a nové lidi, bylo mi na základě úsudku selským rozumem jasné, že toto procento už dávno nebude správným ukazatelem. Bude to víc, mnohem víc.

Z průzkumu Jaroslava Flegra jasně vyplývá, že sex se stejným pohlavím zažívá pravidelně, řadí se tedy k homosexuálům či bisexuálům, každý patnáctý muž. Pak jsou tu ale ještě heterosexuálové, kteří si na své heterosexuální orientaci trvají, přestože to alespoň jedenkrát v životě zkusili s mužem. A není jich málo. Každý osmý heterosexuál má sexuální zkušenost s mužem. A do této kategorie patřím i já.

Jsem muž a mám v současné době stálou přítelkyni. Jsme spolu již několik let. Předtím než jsme se poznali, jsem ale na dlouhodobý vztah ani nepomyslel. Vždy to byly jen krátké románky, které skončily tak rychle, jako začaly. A právě na cestě svým mládím jsem zažil několik zkušeností s mužem. Poprvé to bylo s mým kamarádem pod vlivem alkoholu. Hlásil se otevřeně k bisexualitě a už nějakou dobu se mě snažil sbalit. Já se tomu vždy jen smál a nikdy jsem si nepřipustil, že bych chtěl v této oblasti provádět jakýkoli experiment. Až zpětně mi došlo, že jsem se to snažil jen potlačit. Ukrýt někde hluboko v mysli a zasypat hromadou starostí a problémů, aby se tyto myšlenky už nikdy nedostaly na povrch. A tak to dělá spousta mužů, kteří se za to stydí.

Když jsem kamarádovi poprvé v opilosti podlehl, dlouho jsem si to vyčítal. Na čas jsem se s ním přestal dokonce bavit. Jenže osud opět zkřížil naše cesty a z nás se opět stali ti nejlepší kamarádi. A jak se dnes tak moderně říká, jsme kamarádi s výhodami.

Šlo jen o tělesný prožitek, nemělo to nic společného s city. Právě proto o sobě stále tvrdím, že jsem heterosexuál. Pár setkání a zábavy s kamarádem ze mě totiž ještě nedělá bisexuála. Beru to jako výbornou životní zkušenost a nebráním se dalším takovým zážitkům, pokud se naskytne příležitost. Ovšem cíleně takový styk nevyhledávám.

Muži se o tomhle často stydí mluvit. Je pro ně nepředstavitelné, že by se svým kamarádům svěřili, že mají takové touhy. Bojí se toho, že by je odsoudili. Jenže každý z nás potřebuje únik od reality, kdy si splní nějaké to tajné přání. Někomu pomůže už jen to, že o tom bude mluvit. Sexualita už dávno není tabu. Můžeme o ní otevřeně hovořit nejen s kamarády, ale i s našimi blízkými a rodinou.

Tento článek je vlastně formou mého coming outu, ve kterém se přiznávám k tomu, že i já zkusil sex s mužem. Jsem a vždycky budu heterosexuálem, ale této zkušenosti nelituji a nikdy litovat nebudu. To by neměl nikdo z nás.

Zpracováno na základě:

a zejména na základě vlastních zkušeností a pocitů

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz