Hlavní obsah
Hry

Krátký test, který hodně napoví o vaší inteligenci: Zodpovědět všech pět otázek nezvládne každý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jessica Lewis / Creative Commons / pexels.com

Člověk je tvor zvídavý, proto má neustálou potřebu zjišťovat nové věci. A jako lidé také milujeme, když si můžeme vyzkoušet, jak na tom s našimi znalostmi a inteligencí jsme. A právě k tomu slouží testy a kvízy.

Článek

Nejlépe si svoje všeobecné znalosti, logiku a inteligenci otestujeme na krátkém testu či kvízu, kde půjde jak o rychlost a porozumění, tak o správné odpovědi. Takový malý test inteligence jsme pro vás připravili i my. Skládá z pěti otázek či úloh. Správně je zodpovědět rozhodně nezvládne každý.

Otázka I.

Kým je pro mě matka bratra mého otce?

Odpověď: Správná odpověď je jen jedna. Když je to matka mého bratra mého otce, je i jeho matkou. Je to tedy v každém případě moje babička.

Otázka II.

Na místa otazníků doplň chybějící písmena: TSR - SRQ - RQP - ???

Odpověď: Při této otázce se možná někomu zavaří mozkové závity, odpověď ale je přitom jednoduchá. Uskupení trojic písmen má totiž svá pravidla. Jsou to písmena, která po sobě následující v abecedě bez diakritiky. V našich skupinách jsou ale napsaná pozpátku, první je vždy to, které je v abecedě nejdál a s každým dalším písmenkem se víc a víc přibližujeme na začátek abecedy. Každá další trojice písmen je posunuta o jedno písmenko abecedy zpět. Správná odpověď tak bude QPO.

Otázka III.

Martinovy známky jsou lepší než Jirkovy. Vašek je sice dobrý student, ale Petr ho svými známkami strčí do kapsy. Anežka je na tom také lépe než Petr, ale na Jirku nemá. Který ze studentů je na tom se známkami nejlépe?

Odpověď: Tady to chce trochu zamyšlení. Anežka je na tom lépe než Petr a Petr je lepší než Vašek. Přitom ale Anežku překonal Jirka. A o Martinovi víme, že má lepší známky než Jirka. Takže je to jednoznačně Martin.

Otázka IV.

Doplňte chybějí číslo v řadě: 1 - 3 - 7 - 15 - 31 - 63 - ?

Odpověď: Každé další číslo je větší o mocniny čísla dva. Mezi 1 a 3 je to o 2, pak o 4, 8, 16 a 32. Další číslo musí být tedy větší o 64. Správný výsledek je tedy 127.

Otázka V.

Měl jsem 1000 Kč. Utratil jsem z toho 30 %. Následně jsem utratil dalších 20 % z toho, co mi zbylo. Kolik peněz mám nyní?

Odpověď: Tady se nabízí sečíst procenta, která dávají dohromady 50 % a říci, že mi zbyla polovina, tedy 500 Kč, ale to je chybně. Utratil jsem nejprve 30 % z 1000 Kč, takže mi zbylo 700 Kč. Teprve poté jsem z těch 700 Kč utratil 20 %, což dělá 140 Kč. Zbylo mi tedy 560 Kč, což je správná odpověď, kterou hledám.

Nyní si můžete vyhodnotit, kolik odpovědí jste měli správně. Pokud jste zvládli všech pět, patříte k těm lepším. Pokud jste nějakou chybu udělali, rozhodně to není žádná ostuda.

Tak jaký je váš výsledek?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz